Nieuwe klant bij energiedirect.
Welkom bij de club.

Hoera, een nieuw contract! Top dat je voor ons hebt gekozen.
We leggen je hier uit wat je van ons kan verwachten.
Ben je nog geen klant? Dat regel je makkelijk en snel online.

Fijn dat je er bent!

Heb je je aangemeld bij energiedirect? Slim bezig. Overstappen naar energiedirect loont en het is echt zo geregeld.

Dit gaat er gebeuren.
  • We regelen de overstap: we zeggen je contract bij je huidige leverancier voor je op. 
  • Vanaf de startdatum van je contract leveren wij je energie.
  • Vlak voor de startdatum vragen we je om je meterstanden. Heb je een slimme meter, dan hoef je zelf niets te doen. 
  • We starten met de levering van onze voordelige energie. 12 maanden na de startdatum krijg je de jaarrekening.

Regel al je energiezaken makkelijk online.

Bij energiedirect regel je alles makkelijk zelf online in Mijn energiedirect. Na je aanmelding ontvang je van ons een e-mail om je Mijn energiedirect account aan te maken.

Liever een app? Download onze handige Regelneef app. Hij geeft je ook dagelijks inzicht in je verbruik. En je checkt er of je termijnbedrag nog klopt. Dat maakt besparen een stuk makkelijker.

En kom je er zelf niet uit? We staan online voor je klaar. Want als er iets niet cheap mag zijn, is het wel onze klantenservice.

Opzegboete.

Moet je een opzegboete aan je vorige leverancier betalen, omdat je het contract eerder hebt opgezegd? Wij betalen deze boete helaas niet terug. Controleer daarom goed de einddatum van je huidige contract. Wil je geen boete betalen? Kijk dan of je de startdatum van je contract nog kunt aanpassen. 

Startdatum aanpassen.

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Geen probleem, we passen de startdatum aan. Neem online contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. In alle andere gevallen pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect. Zo gepiept.

Eerste energiecontract.

Heb je voor het eerste een energiecontract afgesloten of moet je dit nog doen? Bij energiedirect maken we energie graag voordelig én overzichtelijk. We helpen je met de vragen die je misschien nog hebt over je eerste energiecontract.

Omdat we vinden dat onze klanten nog meer voordeel verdienen.

Met onze Goedzitters korting zit je als klant van Energiedirect nóg beter. Denk aan kortingen op energiebesparende producten. Waar wacht je nog op?

Ook handig om te weten voor nieuwe klanten.

Heb je nog vragen of zoek je meer info over je nieuwe contract of andere energiezaken? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Bij je aanmelding als nieuwe klant ontvang je een e-mail. Hierin staat de datum waarop je contract start.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Dit doen we bij deze situaties:

  • Bij nieuwe klanten laten we altijd een kredietwaardigheidstoets uitvoeren door Experian. Uit deze toets kan komen dat je een waarborgsom moet betalen.
  • Als we binnenkort de levering beëindigen, omdat je een betalingsachterstand hebt, maar je toch klant wilt blijven.
  • Als we eerder het contract met je hebben beëindigd door een betalingsachterstand en je wilt opnieuw klant worden.
  • Als je vorige leverancier het contract met je heeft beëindigd door een betalingsachterstand.

Heeft dit antwoord je geholpen?

In de bevestigingsmail van je aanmelding staat precies wanneer en hoe je je welkomstkorting (cashback) krijgt.

Heeft dit antwoord je geholpen?

De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. De situatie in Oekraïne zorgt voor onzekerheid op de energiemarkt en een stijging van de gasprijzen. De prijzen zijn momenteel zo hoog dat energiedirect.nl voorlopig geen vaste contracten aanbiedt.

We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt. Je zit goed bij energiedirect.nl. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat je in jouw situatie kunt doen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan. Neem contact met ons op, dan regelen we het meteen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Leuk dat je klant wilt worden! Aanmelden doe je makkelijk en snel online. Zo gepiept.

Word klant bij energiedirect.nl

Heeft dit antwoord je geholpen?

Als je je facturen op tijd hebt betaald, krijg je na 3 jaar je waarborgsom terug. Heb je toch een keer te laat betaald, verlengen we dit termijn met een jaar.

Stap je binnen 3 jaar over naar een andere leverancier? Dan verrekenen we de waarborgsom met het saldo op je eindrekening. Als er nog een tegoed overblijft, betalen we dit binnen 2 weken na het opmaken van de eindrekening aan je uit.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.

Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Binnen 2 weken na het starten van de levering ontvang je de factuur van je eerste termijnbedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om deze te betalen. Betaal je via automatische incasso? Dan zie je in Mijn energiedirect op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.

Bekijk mijn betaaldatum

Heeft dit antwoord je geholpen?

Bekijk ons beste bod voor jou als je alleen stroom wilt. Wil je alleen gas? Neem dan online contact met ons op.

Heeft dit antwoord je geholpen?