Alles over betalen.
Duidelijk.

Inzicht in je facturen.

Wil je weten hoe je betalingen ervoor staan? In Mijn energiedirect heb je altijd inzicht in je facturen. Je ziet precies wat je al betaald hebt en wat er nog openstaat. Hier kun je ook direct betalen via een iDeal-betaallink. Da’s handig!

Als betalen even niet lukt: betalingsregeling.

Het kan gebeuren dat betalen even niet lukt. Misschien ben je geholpen met een betalingsregeling. Die kun je aanvragen als:

  • je 1 of meer openstaande facturen hebt. Daar zit in elk geval een jaar- of eindrekening bij.
  • je de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling hebt  gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
  • er minimaal € 50 openstaat.

Geldt dit voor jou? Dan vraag je de betalingsregeling eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl. Let op: je ziet deze optie alleen als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Noodfonds Energie.

De energiekosten zijn hoog. Hierdoor kan het moeilijk zijn om je energierekening te betalen. Het Tijdelijk Noodfonds Energie kan je helpen. Kom je voor het Noodfonds in aanmerking? Dan wordt je energierekening tijdelijk lager.

Zo meld je je aan.

  • Stap 1. Doe de Noodfonds-check.
    Check op de website van het Noodfonds of je recht hebt op steun.
  • Stap 2. Vraag het Noodfonds aan.
    Als je recht hebt op steun, kun je meteen een aanvraag doen.

  • Stap 3. Je energierekening wordt lager.
    We controleren je aanvraag. Als alles goed is ingevuld, ontvang je binnen 4 weken een e-mail van ons. Daarin staat het bedrag waar je recht op hebt. Ook leggen we uit hoe je dit bedrag ontvangt.
     
    Als de gegevens in je aanvraag niet helemaal kloppen, kan dit langer duren dan 4 weken.

Meer weten? Op de website van het Noodfonds vind je antwoorden op veelgestelde vragen.

Uitstel van betalen aanvragen.

Je krijgt een eerste betalingsherinnering als je een factuur niet binnen 14 dagen betaalt. Wacht je te lang met betalen dan komen er extra kosten bij. We leggen je uit hoe het incassoproces werkt.

In de meeste gevallen kun je voor je termijnbedragen, jaar- of eindrekening maximaal 60 dagen uitstel aanvragen. Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

  • Je hebt 1 of meer openstaande facturen.
  • Je hebt de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
  • Je hebt op dit moment geen lopende betalingsregeling of uitstel van betaling.

Uitstel aanvragen? Chat met ons. Dan gaan we het regelen.

Krijg gratis advies van Geldfit.

Op de website van Geldfit vind je veel handige tips over geldzaken. Doe gratis en anoniem de Geldfit-test en krijg meteen persoonlijk advies. Of ontdek met de potjes-check of je toeslagen kunt krijgen.

Wil je liever iemand spreken die met je meedenkt? Je kunt ook chatten of bellen met Geldfit.

Betalen via automatische incasso.

Bij energiedirect betaal je eenvoudig via automatische incasso. Zo heb je er zelf geen omkijken naar en weet je zeker dat je op tijd betaalt. Betaal je nu nog handmatig? Stap dan over op automatische incasso. Je regelt het eenvoudig zelf in Mijn energiedirect.

Handmatig betalen.

Wil je liever handmatig betalen? Dat kan. Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.

Bepaal zelf wanneer je betaalt.

Betaal je het termijnbedrag liever nadat je je salaris, uitkering of studiefinanciering hebt ontvangen? Dat begrijpen we. In Mijn energiedirect pas je onder ‘betaalgegevens’ snel en eenvoudig de betaaldatum van je maandfactuur aan.

Tip: Maak gebruik van de gratis tool FinBuddy. Hiermee worden al je vaste lasten op 1 dag afgeschreven nadat je inkomen binnen is. Zo weet je precies hoeveel geld je overhoudt.

Regel je betalingen in de Regelneef app.

Met onze Regelneef app regel je al je energiezaken zo vanuit je broekzak. Je past er eenvoudig de betaaldatum en de hoogte van je termijnbedrag aan en ziet de status van je facturen. Check in de app of je termijnbedrag nog matcht met de tarieven en je verbruik om te voorkomen dat je onverwacht moet bijbetalen op je jaarrekening. Slim bezig!

Ook handig om te weten over betalen.

Nog vragen of op zoek naar meer info over betalen of het treffen van een betalingsregeling? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Dit klopt. Sinds september 2022 hebben we een nieuw rekeningnummer. Dat is NL31 BNPA 0227 7424 00. Klant bij ons? Dan hebben we je hierover een e-mail gestuurd. 

Jazeker! In Mijn energiedirect pas je onder ‘persoonlijke gegevens’ snel en eenvoudig de betaaldatum van je termijnbedrag aan.

Betaaldatum aanpassen

Natuurlijk kan het zo zijn dat betalen even niet lukt. Een betalingsregeling kun je aanvragen als:

  • Je 1 of meer openstaande facturen hebt. Daar zit in elk geval een jaar- of eindrekening bij.
  • Je de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling hebt gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
  • Er minimaal € 50 openstaat.

Geldt dit voor jou? Dan vraag je de betalingsregeling eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.

Nee, als je een betalingsregeling bij ons hebt, dan verandert de manier waarop je betaalt niet.

Als het ons niet is gelukt om het bedrag van een factuur af te schrijven, ontvang je een betalingsherinnering. Het bedrag van de volgende factuur schrijven we automatisch af.

Ons rekeningnummer is NL31 BNPA 0227 7424 00. Vermeld bij het betalen van een factuur altijd het betalingskenmerk en je klantnummer. Voor betalingen vanuit het buitenland heb je soms ook een BIC-code nodig. Onze BIC-code is BNPANL2A.

Mijn factuur betalen

In je betalingsoverzicht zie je of je betaling is verwerkt. Maak je het bedrag zelf aan ons over? Dan kan het 3 werkdagen duren voordat we je betaling hebben verwerkt.

Betaaloverzicht bekijken