Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Het laatste energienieuws vind je hier

Vriendelijkste klantenservice bij energiedirect.nl
23 Jul 2015

Vriendelijkste klantenservice bij energiedirect.nl


De Consumentenbond deed dit jaar weer onderzoek naar de klantenservice bij energieleveranciers. Energiedirect.nl scoorde hierbij erg goed.

Vriendelijkste door online contact

Energiedirect.nl kwam als vriendelijkste van alle 12 energieleveranciers uit de bus. Daarvoor kreeg het bedrijf maar liefst een 7,8. De score is opgebouwd uit een beoordeling voor online en telefonisch klantcontact. Energiedirect.nl behaalt de nummer 1 notering door het online klantcontact dat goed past bij de online georiƫnteerde dienstverlening.

Wachttijd verhoogd ten opzichte van vorig jaar

Gemiddeld zijn de wachttijden bij de energieleveranciers langer dan vorig jaar. In 2014 stond een beller ruim 2 minuten in de wacht. Dat is nu ongeveer 3 minuten. Ook de tijd die het kost om een mail te beantwoorden is langer. Van 2 dagen in 2014 naar 2,5 dag dit jaar. Energiedirect.nl hoort bij de top 3 als het gaat om de snelheid van reageren op een mail.

Onderzoeksmethode

Mysteryklanten benaderden de klantenservice van de 12 grootste energieleveranciers. Ze stelden uiteenlopende vragen over onder andere overstappen, groene stroom en zonnepanelen. Ze belden in totaal 20 keer en mailden 10 keer naar elk bedrijf.

Klik hier voor het artikel
Terug naar het nieuwsoverzicht