Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Nog meer gemak voor jou

Op 1 juli zijn er bij energiedirect.nl een aantal zaken verbeterd. Gewoon, omdat wij vinden dat het nog makkelijker en inzichtelijker voor onze klanten kan. De grootste veranderingen zijn te vinden in de persoonlijke energie pagina’s in Mijn energiedirect.nl en daar zijn wij trots op!

Mijn energiedirect.nl

Als je vanaf nu inlogt op Mijn energiedirect.nl zie je al meteen dat jouw persoonlijke energie pagina’s verbeterd zijn. Dit zorgt ervoor dat je meer overzicht hebt over je energiezaken. Zo zie je op de pagina ‘Overzicht’ jouw persoonlijke berichten staan. Je kunt dan meteen zien welke nota’s er voor je klaar staan om te bekijken. Ook verandert in Mijn energiedirect.nl is de pagina ‘Mijn financiële gegevens’. Hier vind je al jouw gegevens met betrekking tot nota’s en betalingen. Alles staat overzichtelijk bij elkaar. Dat is wel zo fijn.

Begrippen

Veel energiebedrijven gebruiken verschillende benamingen voor begrippen, terwijl er eigenlijk hetzelfde bedoeld wordt. Dat is natuurlijk verwarrend en maakt het moeilijk om goede vergelijkingen te maken. Daar is nu gelukkig verandering in gekomen. Vanaf 1 juli gebruiken energiebedrijven voor bepaalde begrippen dezelfde benamingen. Dat maakt het een stuk overzichtelijker. Een aantal belangrijke termen die energiedirect.nl vanaf nu gebruikt:

  • Termijnbedrag, dit was voorheen het voorschotbedrag op je maandnota. Het termijnbedrag is het bedrag dat je elke maand betaalt aan energiedirect.nl.
  • Netbeheerkosten, eerder gebruikten we de benamingen netwerkkosten of kosten netwerkbeheer. Dit zijn de kosten voor je aansluiting en het transport door de netbeheerder. Het bedrag wordt door energiedirect.nl namens de netbeheerder in rekening gebracht. Je krijgt dus maar 1 rekening. De naam van je netbeheerder staat op de nota.
  • Vermindering energiebelasting, hiervoor gebruikten we eerst de term ‘heffingskorting’ op je nota. Elk huishouden heeft een bepaalde hoeveelheid gas en elektriciteit minimaal nodig, hierover hoef je geen belasting te betalen. De energiebelasting wordt daarom verminderd met een vast bedrag per elektriciteitsaansluiting per jaar.

Nieuw klantnummer

Alle klanten krijgen een nieuw klantnummer. Hier hoef je niets voor te doen. Alle klanten krijgen automatisch een e-mail waarin het nieuwe klantnummer bekend wordt gemaakt. Je kunt dit nieuwe klantnummer ook terugvinden op je nota of als je inlogt op Mijn energiedirect.nl.