Alles over je energiecontract.
In een notendop.

Alles over je energiecontract heb je direct bij de hand in Mijn energiedirect. Hier zie je je tarieven en of je een vast of variabel contract hebt. Lekker overzichtelijk.

Wat wil je weten over je contract?

Je contract verlengen.

Check in Mijn energiedirect of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is.

De einddatum van je contract.

De einddatum van je contract vind je op het contract dat je per e-mail ontvangen hebt. Of kijk in Mijn energiedirect. Daar zie je tot en met welke datum je contract loopt.

Je contract opzeggen.

Wat jammer dat je gaat. Als we iets beter kunnen doen om je te laten blijven, horen we dit graag. En natuurlijk helpen we je bij het snel en makkelijk opzeggen van je contract.

Startdatum van je contract aanpassen.

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.

  • Start de levering binnen 2 dagen? Neem dan online contact met ons op. Dan helpen we je om dit te regelen.
  • Ligt de oorspronkelijke startdatum meer dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect. 

Altijd een scherpe deal.

Met een energiecontract bij energiedirect.nl heb je altijd een scherpe deal en standaard groene stroom. Of je nu klant wordt of je contract verlengt. Fijn idee toch?

Omdat we vinden dat onze klanten nog meer voordeel verdienen.

Met onze Goedzitters korting zit je als klant van Energiedirect nóg beter. Denk aan kortingen op energiebesparende producten. Waar wacht je nog op?

Ook handig om te weten over je contract.

Nog vragen of op zoek naar meer info over je energiecontract? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Een variabel tarief kan tussentijds worden gewijzigd. Variabele tarieven bewegen namelijk mee met de energieprijzen in de markt. Je hebt variabele tarieven als je een flexibel contract hebt. Dit contract kun je maandelijks opzeggen of wijzigen. Bij een vast contract horen vaste tarieven. Deze tarieven worden gedurende de looptijd van je contract niet gewijzigd. In Mijn energiedirect staat of je een vast of variabel contract hebt.

  • Contract met variabele tarieven: bij de looptijd staat ‘flex’. Je hebt geen einddatum en kunt maandelijks opzeggen of je contract wijzigen.
  • Contract met vaste tarieven: bij de looptijd staat de duur van het contract: 1, 2 of 3 jaar. Ook zie je de einddatum en de datum wanneer je kunt verlengen staan.

Je vindt hier meer informatie over variabele tarieven.

Ja, dat kan! Ligt de startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect. Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Pas de startdatum van mijn contract aan

Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

Contract annuleren

De einddatum vind je op je energiecontract in Mijn energiedirect.nl. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.

Bekijk je contract

Check in Mijn energiedirect of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is. 

Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.

Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.

Nee, dat kan helaas niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen of er een oplossing is.

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat begint met 013 of 13. Het bestaat uit 9 of 10 cijfers. Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn energiedirect
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Klopt dit volgens jou niet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen wat er aan de hand is of wat we kunnen doen.

Tijdelijk krap bij kas of meer informatie over incasso’s? Bekijk ons incassoproces en wat je kunt doen als betalen niet lukt.

Ja dat kan. In deze situaties:

  • Als je partner is overleden kun je het contract overnemen. Dit geldt als jullie waren getrouwd, geregistreerd partner waren of een samenlevingscontract hadden.
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract.

Neem contact met ons op. Dan regelen we het meteen voor je!

De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt over wat je nu met je contract moet doen. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat dit betekent voor je contract.