Inloggen bij energiedirect.
Regel 't zelf.

In Mijn energiedirect en de Regelneef app regel je al je energiezaken makkelijk zelf online. 

Heb je nog geen account of gaat er iets mis bij inloggen? Op deze pagina vind je de mogelijke oorzaken en oplossingen.

Heb je een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ontvang je hier geen e-mail van? Kijk of de e-mail in de spamfolder van je mailbox zit.

Dit komt waarschijnlijk doordat je account nog niet geactiveerd is. Meteen na het aanmaken van je account ontvang je een e-mail. Daarin staat een link om je account te activeren. Klik op deze link en probeer nog een keer om in te loggen.

Heb je die e-mail niet gehad?  Kijk dan of de e-mail in de spamfolder van je mailbox zit.

Check je inloggegevens.

Om in te loggen heb je het e-mailadres nodig waarmee je bij ons bent aangemeld. En een wachtwoord. Supersimpel. 
Toch gaat het soms mis met inloggen. Staat er dat de combinatie van je inloggegevens niet juist is? Dit kun je doen:

  •  Klik bij het inloggen op het oogje om te kijken of je wachtwoord klopt.
  •  Check of Caps Lock aanstaat en of je misschien een spatie hebt geplaatst.

Gebruik het e-mailadres waarmee je je contract hebt afgesloten. Dit is hetzelfde e-mailadres waarop je ook e-mails van ons ontvangt.

Oeps, misschien een typfoutje? Probeer opnieuw in te loggen en klik op het oogje naast het wachtwoordveld. Dan zie je wat je typt. Check of alles goed is ingevuld en let extra op hoofdletters en spaties.

 

Tip: Vul je inloggegevens handmatig in. Soms worden je e-mailadres en wachtwoord automatisch ingevuld, omdat je computer ze heeft opgeslagen. Het kan zijn dat deze gegevens niet (meer) kloppen.
Als je 5 keer het verkeerde wachtwoord intypt, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Dit doen we voor de veiligheid. Als dit is gebeurd hoef je niks te doen. Na 24 uur kun je weer inloggen. Tot die tijd heeft het geen zin om het opnieuw te proberen. 

Verbindingen en updates.

Je hebt natuurlijk internet nodig om in te loggen. Check voor de zekerheid of je verbonden bent. Lukt inloggen daarna nog steeds niet, loop deze tips even na:

  • Verwijder de cookies en je geschiedenis in je browser. Googel op ‘verwijder cookies’ en lees hoe je dat bij jouw browser doet. Accepteer daarna opnieuw de cookies.
  • Update je browser. Check of je de laatste versie gebruikt. Googel op ‘browser updaten’ om te zien welke versie je hebt en hoe je kunt updaten als dat nodig is. 
 

Ook handig om te weten over inloggen.

Nog vragen of op zoek naar meer info over inloggen? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Kun je wel inloggen op Mijn energiedirect maar niet in de Regelneef app? Probeer dit eens:

  • Check de App Store op je mobiel of tablet. Misschien heb je een oude versie van de Regelneef app. Werk de app bij als dat zo is.
  • Zorg dat je het nieuwste besturingssysteem hebt (Android, iOS). Ga naar de algemene instellingen op je apparaat om te kijken of er een update klaarstaat.
  • Controleer voor de zekerheid even of je wel verbonden bent met internet.

Heb je meerdere klantnummers en wil je inloggen met hetzelfde e-mailadres? Dat kan. We moeten dan wel eerst je klantnummers aan elkaar koppelen. Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Vanaf nu kun je met tweestapsverificatie inloggen in Mijn energiedirect.nl en de Regelneef app. Je logt dan in 2 stappen in. Dit is extra veilig. Wil je voortaan in 2 stappen inloggen? We leggen je in 3 stappen uit hoe dat werkt:

  1. Download en activeer een authenticator app, zoals Microsoft Authenticator.
  2. Ga in Mijn energiedirect naar ‘Persoonlijke gegevens’ en klik bij ‘Accountbeveiliging’ op ‘Wijzigen’. 
  3. Volg de stappen om de tweestapsverificatie in te stellen.

Gebruik je de Regelneef app? Kijk in de App Store of Play Store of je de laatste versie hebt. Update de app als het nodig is. Het inloggen in 2 stappen werkt niet bij oudere versies.

Ja, dat kan. Tot 3 maanden nadat je contract stopte kun je nog inloggen in Mijn energiedirect. Daarna kan dat niet meer.