Kies wat bij jou past. Zelf goed geregeld.

Kies wat bij jou past. Zelf goed geregeld.

 


Kom je er niet helemaal uit?

Bel 073-8501834 (gebruikelijke belkosten). Dit kan op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Veelgestelde vragen

Een variabel tarief kan tussentijds veranderen, omdat het meebeweegt met de energieprijzen in de markt. Een contract met variabele tarieven kun je elke maand opzeggen of aanpassen. Dynamische contracten hebben ook variabele tarieven. Maar de prijs per kWh verandert elk uur en de prijs per m³ per dag, op basis van vraag en aanbod. Dit betekent dat prijzen kunnen stijgen of dalen afhankelijk van de markt. Bij een vast contract blijven de tarieven gedurende de looptijd gelijk.

Meer weten? We leggen je uitgebreid uit wat de verschillen zijn.

Wij regelen de overstap voor je nadat je een contract bij ons hebt afgesloten. Wij zeggen dus ook het lopende contract bij je huidige energieleverancier voor je op. Daar hoef je zelf niets voor te doen. De overstap is meestal binnen zes weken geregeld. Je komt in deze periode niet zonder stroom en/of gas te zitten. Je krijgt nog gewoon energie van je huidige leverancier totdat je contract bij ons ingaat.

Zo werkt het overstappen naar Energiedirect:

  1. Binnen 24 uur na het afsluiten van een nieuw energiecontract krijg je een e-mail met de bevestiging en je nieuwe contract.
  2. We geven meteen bij je huidige energieleverancier aan dat je wilt overstappen. Wij geven dus de opzegging van je oude contract door. Ook zorgen we ervoor dat alles soepel verloopt. De nieuwe leverancier geeft aan wanneer je oude contract wordt beëindigd, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
  3. Bij het overstappen geef je je meterstanden door. Slimme meter? Dan hoef je meestal niets te doen. De meterstanden worden dan automatisch uitgelezen als je daarvoor toestemming hebt gegeven. Wij geven daarna de meterstanden door aan de oude leverancier. Zo kan er een correcte eindafrekening worden gemaakt.
  4.  Vanaf de afgesproken datum ontvang je stroom en/of gas van Energiedirect.
De kosten die je in het aanbod ziet zijn een schatting op basis van je ingevulde verbruik. Dit is dus niet het bedrag dat je maandelijks betaalt. Je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk aan energie verbruikt.

Lever je stroom terug aan het stroomnet en gebruik je die stroom niet meteen, dan betaal je terugleverkosten. We verwerken deze kosten in je maandelijkse termijnbedrag en ze zijn ook al opgenomen in het getoonde aanbod. Je ziet de definitieve terugleverkosten terug op je jaar- of eindrekening.