Je wilt weten hoe het zit met meten?

Duidelijk.

Meterstanden doorgeven.

Af en toe vragen we je om je meterstanden door te geven. Dit doen we bijvoorbeeld als je tarieven veranderen, bij een verhuizing of bij het opmaken van je jaarrekening. Geef je meterstanden makkelijk en snel door via onderstaande button. Je hebt hiervoor géén opnamekenmerk meer nodig.

Als je geen verzoek hebt gehad, hoef je nu niks te doen.
Je krijgt vanzelf een e-mail als we je meterstanden nodig hebben voor je nieuwe tarieven. Tot die tijd hoef je niks te doen.

Al een e-mail gehad? Geef je meterstanden dan door via Mijn energiedirect.nl. Je hebt voortaan géén opnamekenmerk meer nodig. Handig! 
Je krijgt vanzelf een e-mail als we je meterstanden nodig hebben voor je vaste contract. Tot die tijd hoef je niks te doen.

Al een e-mail gehad? Geef je meterstanden dan door via Mijn energiedirect.nl. Je hebt voortaan géén opnamekenmerk meer nodig. Handig! 

Als je je meterstanden eerder aan ons door hebt gegeven, ben je waarschijnlijk gewend om dit met een opnamekenmerk te doen. Goed nieuws: je hebt voortaan geen opnamekenmerk meer nodig.

Geef je meterstanden eenvoudig online aan ons door

In 4 makkelijke stappen.
  • Klik op de link in de e-mail die je van ons ontvangen hebt.
  • Kijk welke meterstand je door moet geven: stroom en/of gas.
  • Open je meterkast en lees je meterstand(en) af. Lastig? Gebruik het stappenplan
  • Noteer de standen. Of maak een foto. En geef je meterstanden online door.

Welke meter heb je in huis?

Een traditionele, digitale of slimme meter? Enkel of dubbel? Het soort meter dat bij je thuis hangt, bepaalt hoe we je energieverbruik en meterstanden registreren. Belangrijk om te weten. Veel huishoudens hebben afgelopen jaren via hun netbeheerder slimme meters gekregen. Jij nog niet? Je netbeheerder weet wanneer je aan de beurt bent of hoe je een slimme meter aanvraagt. Op Netbeheer Nederland vind je een overzicht van de websites van alle netbeheerders.

Ook handig om te weten over je meterstanden.

Nog vragen of op zoek naar meer info over je meterstanden doorgeven? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Dat klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Maar als het ons 7 dagen achter elkaar niet lukt om via je slimme meter je meterstanden uit te lezen, dan vragen we je om ze zelf even door te geven.

Dit kan er aan de hand zijn:

  • Er is een technisch probleem. Je netbeheerder kan dit voor je checken.
  • Je hebt net een nieuwe meter gekregen. De volgende keer lukt het uitlezen waarschijnlijk wel.
  • Je slimme meter staat administratief op ‘uit’. Je netbeheerder kan het automatisch aflezen gemakkelijk weer aanzetten.

Hebben we je meterstanden nodig voor je jaar- of eindrekening, omdat je een nieuwe klant bent of omdat je verhuist? Geef dan je meterstanden eenvoudig online aan ons door

Je hoeft je meterstanden alleen door te geven als we daarom gevraagd hebben en je hebt voortaan geen opnamekenmerk meer nodig. Handig!

Je hoeft niets te doen. Zodra je nieuwe meterstanden aan ons doorgeeft, passen we de meterstanden in je persoonlijke account aan. Voor de berekening van je jaar- of eindrekening gebruiken we de juiste meterstanden.

Wij vragen je om je meterstanden door te geven als:

  • we je jaarrekening opmaken
  • je tarieven veranderen
  • je klant bij ons wordt
  • je verhuist
  • je opzegt
  • het ons niet gelukt is om je meterstanden via je slimme meter uit te lezen

Je krijgt van ons een e-mail wanneer het tijd is om je meterstanden door te geven. Tot die tijd hoef je zelf niets te doen.

Per ongeluk de verkeerde meterstanden ingevuld? Of kreeg je een foutmelding bij het doorgeven van je meterstanden? Neem online contact met ons op. Dan helpen we je verder.