Duidelijk.
Af en toe vragen we je om je meterstanden door te geven. Bijvoorbeeld als je tarieven veranderen, bij een verhuizing of bij het opmaken van je jaarrekening. Je ontvangt vanzelf een e-mail als we je meterstanden nodig hebben. Tot die tijd hoef je niets te doen. Al een verzoek ontvangen? Geef je meterstanden dan eenvoudig door via onderstaande button.
Dat klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Maar als het ons 7 dagen achter elkaar niet lukt om via je slimme meter je meterstanden uit te lezen, dan vragen we je om ze zelf even door te geven.
Dit kan er aan de hand zijn:
Je geeft je meterstanden voortaan eenvoudig zelf door via Mijn energiedirect.nl. Dit hoef je alleen te doen als je een verzoek van ons hebt ontvangen.
Als je je meterstanden eerder aan ons door hebt gegeven, ben je waarschijnlijk gewend om dit met een opnamekenmerk te doen. Goed nieuws: je hebt voortaan geen opnamekenmerk meer nodig. Handig!
Geef je meterstanden eenvoudig door via Mijn energiedirect.nl.
Je hoeft niets te doen. Zodra je nieuwe meterstanden aan ons doorgeeft, passen we de meterstanden in je persoonlijke account aan. Voor de berekening van je jaar- of eindrekening gebruiken we de juiste meterstanden.
Per ongeluk de verkeerde meterstanden ingevuld? Of kreeg je een foutmelding bij het doorgeven van je meterstanden? Neem online contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Omdat elke meter net een beetje anders is, hebben we een handig stappenplan gemaakt. Zo zie je snel welke meter je hebt en hoe je de standen afleest. Appeltje eitje.