Meten is weten.Duidelijk.
Meterstanden doorgeven.
In 4 makkelijke stappen.
- Klik op de link in de e-mail die je van ons ontvangen hebt.
- Kijk welke meterstand je door moet geven: stroom en/of gas.
- Open je meterkast en lees je meterstand(en) af. Lastig? Gebruik het stappenplan.
- Noteer de standen. Of maak een foto. En geef je meterstanden online door.
Welke meter heb je in huis?

Ook handig om te weten over je meterstanden.
Ik heb meerdere e-mails gehad over het doorgeven van mijn meterstanden. Wat moet ik doen?
Dat klopt! Soms hebben we je meterstanden om verschillende reden nodig. Bijvoorbeeld voor je nieuwe tarieven, maar ook voor je jaarrekening. In Mijn Energiedirect zie je precies welke meterstanden je nog door moet geven. Zie je geen melding (meer)? Dan hoef je nu niks te doen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom moet ik mijn meterstanden doorgeven terwijl ik een slimme meter heb?
Dat klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig. Maar als het ons 7 dagen achter elkaar niet lukt om via je slimme meter je meterstanden uit te lezen, dan vragen we je om ze zelf even door te geven.
Dit kan er aan de hand zijn:
- Er is een technisch probleem. Je netbeheerder kan dit voor je checken.
- Je hebt net een nieuwe meter gekregen. De volgende keer lukt het uitlezen waarschijnlijk wel.
- Je slimme meter staat administratief op ‘uit’. Je netbeheerder kan het automatisch aflezen gemakkelijk weer aanzetten.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe geef ik mijn meterstanden door?
Je geeft je meterstanden voortaan eenvoudig zelf door via Mijn Energiedirect. Dit hoef je alleen te doen als je een verzoek van ons hebt ontvangen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik heb net een vast contract afgesloten. Moet ik mijn meterstanden doorgeven?
Je krijgt vanzelf een e-mail als we je meterstanden nodig hebben voor je vaste contract. Tot die tijd hoef je niks te doen.
Al een e-mail gehad? Geef je meterstanden dan door via Mijn Energiedirect.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat moet ik doen als de meterstanden in Mijn Energiedirect niet kloppen?
Je hoeft niets te doen. Zodra je nieuwe meterstanden aan ons doorgeeft, passen we de meterstanden in je persoonlijke account aan. Voor de berekening van je jaar- of eindrekening gebruiken we de juiste meterstanden.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik heb de verkeerde meterstanden doorgegeven. Wat nu?
Per ongeluk de verkeerde meterstanden ingevuld? Of kreeg je een foutmelding bij het doorgeven van je meterstanden? Neem online contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe lees ik mijn meterstanden af?
Omdat elke meter net een beetje anders is, hebben we een handig stappenplan gemaakt. Zo zie je snel welke meter je hebt en hoe je de standen afleest. Appeltje eitje.
Heeft dit antwoord je geholpen?
