Je wilt weten hoe het zit met meten?

Duidelijk.

Meters en meterstanden.

Je meterstanden hebben we voor een aantal zaken nodig. Voor het opmaken van je jaarrekening, omdat je verhuist of als je net klant geworden bent. Je ontvangt een e-mail van ons wanneer het tijd is je meterstanden door te geven. Al een verzoek van ons ontvangen? Geef je meterstanden eenvoudig online door.

Welke meter heb je in huis?

Een traditionele, digitale of slimme meter? Enkel of dubbel? Het soort meter dat bij je thuis hangt, bepaalt hoe we je energieverbruik en meterstanden registreren. Belangrijk om te weten.Veel huishoudens hebben afgelopen jaren via hun netbeheerder slimme meters gekregen. Jij nog niet? Je netbeheerder weet wanneer je aan de beurt bent of hoe je een slimme meter aanvraagt. Op Netbeheer Nederland vind je een overzicht van de websites van alle netbeheerders.

Meterstanden doorgeven is online zo gepiept.

Geef je meterstanden door in 4 stappen.
  • Klik op de link in de e-mail die je van ons ontvangen hebt.
  • Kijk welke meterstand je door moet geven: stroom en/of gas.
  • Open je meterkast en lees je meterstand(en) af. Lastig? Gebruik het stappenplan
  • Noteer de standen. Of maak een foto. En geef je meterstanden online door.

Wanneer geef je je meterstanden door?

Je meterstanden doorgeven is alleen nodig als wij erom vragen. Je ontvangt een e-mail van ons met een link naar het online formulier waar je je meterstanden kan invullen. Soms heb je een opnamekenmerk nodig, deze vind je dan ook in de e-mail. Als je een slimme meter hebt, lezen wij je standen automatisch uit. Handig toch?

Zo voorkom je dat we een inschatting moeten maken.

Weten we je meterstanden niet, dan moeten we een inschatting van je verbruik maken. Hierdoor kan het bedrag op je jaar- of eindrekening te hoog zijn. Of je nieuwe termijnbedrag sluit niet goed aan op je verbruik. Geef je meterstanden daarom op tijd door. Het is zo gepiept.

Ook handig om te weten over je meterstanden.

Nog vragen of op zoek naar meer info over je meterstanden doorgeven? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.