Een dikke 8,2 van onze klanten.

Echt te gek!

Elke review een feestje.

Bij energiedirect.nl vieren we iedere klantreview. Die bewijzen namelijk stuk voor stuk dat we goedkoop, maar niet cheap zijn. En nog belangrijker, die geven ons de kans om onze service nog beter te maken. En dat wordt gewaardeerd. Daar zijn we supertrots op!

*Al onze reviews worden door klantenvertellen gecontroleerd op echtheid. Zo weet je zeker dat de reviews ook echt afkomstig zijn van iemand die bij ons een aankoop heeft gedaan.

Service waar je blij van wordt

Wij snappen heus wel dat je niet de hele dag met stroom en gas bezig wil zijn. Dus luisteren we goed naar de feedback van onze klanten. Want zo kunnen we het regelen van je energiezaken nog eenvoudiger maken. En daar betaal je niet méér voor. Vinden we gewoon belangrijk. Ook onze klanten vinden dat. Die geven ons namelijk een dikke 8,2!

Lees hier alle reviews over energiedirect.nl.

Zo beoordelen klanten ons.
8.2
2514 onafhankelijke beoordelingen via Klantenvertellen.nl
91% beveelt energiedirect.nl aan
Klanten vertellen logo
Klanten vertellen logo
2
Kon geen contract afsluiten als vaste klant 15 jaar
Hieronder de tekst na contact met Energie Direct te hebben gehad die daarna een mail bevestiging gaven dat ze het jammer vonden dat we zijn overgestapt. Wij zijn door Energy Direct eigelijk voor het blok gezet om over te stappen. Geachte, Wij zelf vinden het ook jammer. Maar jullie konden ons geen nieuw contract geven gezien wij teveel stroom leveren dit vinden wij zeer raar. Maar dit ook tegen u medewerker gezegd maar die kon ons niet verder helpen. Gezien wij al jaren bij jullie klant zijn vonden we dit echt niet kon we worden gestraft omdat we stroom terug leveren. Daarbij hadden wij twee dagen geleden wel een voorstel gehad van een anderen medewerker en die kwam wel met een voorstel en die heb ik medegedeeld om erover na te denken. Die gaf ook de mededeling van kijk wel uit wat ze beloven en dat we goed de regels moesten lezen want je weet nooit, hiervoor heb ik deze medewerker voor bedankt. Na wat speurwerk konden wij wel iets goedkoper uit maar met mijn vrouw hadden we besloten om toch maar bij jullie een contract weer af te sluiten. Maar dit kon niet dus daarom dit besluit. Dus de zin van mochten we toch nog willen besluiten om bij jullie te blijven dat klopt niet. Vermoedelijk zal dt wel een vaste zin zijn in jullie tekst. Ik hoop dat jullie hierin echt goed kijken of dit wel de juiste terugkoppeling is. Ik wil wel even zeggen de tekst wisselingen niet vervelend waren hoor maar voor ons was het wel even slikken heel raar dat zo iets kan lopen. De persoonlijkheid met de klant is wel minimaal en hierin zou een telefoon gesprek denk ik beter verlopen zijn. Of even mededelen dat ik als medewerker nu geen contract kan geven en dit nu in behandeling geef aan de afdeling die wel hierin iets kan betekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord als een gezin teveel stroom levert geen nieuw contract kunnen geven dit voelt niet lekker we zouden meer als 4000 kw terugleveren per jaar en daarom geen contract.En daarbij leveren we al 3,5 bij Energie Direct
23-09-2023
Geert, Helvoirt
1
Na 8 maanden nog geen compensatie ontvangen
Ik wacht nog steeds op de uitbetaling van de 2 keer 190 euro Compensatie van november en december 2022. De klantenservice is zachtjes uitgedrukt incapabel en doet alleen maar loze beloften. In één woord WAARDELOOS
30-08-2023
Lonneke , Sint-Oedenrode
1
Slecht bereikbaar en doet niet wat het beloofd.
Meermaals via de chat contact gezocht, na 20 minuten is dan vaak het verhaal pas helder bij de persoon van de chat. Er zou een melding gemaakt worden van het probleem en binnen 2 weken worden opgelost. Toen energie direct een probleem met ons (uiteindelijk enexis) had werden wij direct opgebeld voor verheldering. Ook de dag erna werden wij weer gebeld omdat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk is het probleem voor energiedirect opgelost, maar helaas nooit een terugkoppeling gehad. Het probleem wat ik bij energie direct heb voorgelegd bestaat nu al 4 maanden en door de chat wordt steeds gezegd dat er melding wordt gemaakt en of ik niet weer 2 weken kan wachten. Op het verzoek tot telefonisch contact krijgen wij geen gehoor. Ook onduidelijk of mijn klacht in behandeling is genomen of niet.
30-07-2023
Emiel, Zwolle
4
Altijd positieve ervaringen, maar geen klantenservice meer sinds enkele maanden
Ze hebben beknibbeld op de kwaliteit van service en dat is toch wel erg vervelend. Ik heb geen problemen met levering of informatie op de site, maar als je een medewerker spreekt, dan blijkt uit niets dat men enig verstand heeft van waar men over praat. Toen ik klant werd, kon ik bellen met energiedirect en die medewerker wist op al mijn vragen antwoord. Nu moet je je door een chatbot heen worstelen en krijg je een vakantiekracht via de chat tegenover je die geen inhoudelijke kennis over energie(contracten) heeft. (En daar kan die arme man/ vrouw ook weinig aan doen, want die krijgt waarschijnlijk nauwelijks training). Heel jammer, want ze hebben laten zien dat ze het wel kúnnen. Lijkt erop dat hoog management een bepaalde beslissing heeft gemaakt, waar klanten en uitvoerend personeel de dupe van zijn.
31-08-2023
Dominique, -
1
Drama
Slechte klantenservice, maken er helaas potje van. Verkeerde informatie, verkeerde opzegging verwerkt.
23-08-2023
Alexander, Leeuwarden
3
Per abuis 2 dagen te vroeg contract opgezegd.
133 euro in mindering gebracht als boete. Enige coulance ho maar. Na jaren klant te zijn geweest. Geen waarschuwing gekregen. Weinig klantvriendelijkheid.
14-07-2023
Frans Denters, Geleen
2
Kon geen contract afsluiten als vaste klant 15 jaar
Hieronder de tekst na contact met Energie Direct te hebben gehad die daarna een mail bevestiging gaven dat ze het jammer vonden dat we zijn overgestapt. Wij zijn door Energy Direct eigelijk voor het blok gezet om over te stappen. Geachte, Wij zelf vinden het ook jammer. Maar jullie konden ons geen nieuw contract geven gezien wij teveel stroom leveren dit vinden wij zeer raar. Maar dit ook tegen u medewerker gezegd maar die kon ons niet verder helpen. Gezien wij al jaren bij jullie klant zijn vonden we dit echt niet kon we worden gestraft omdat we stroom terug leveren. Daarbij hadden wij twee dagen geleden wel een voorstel gehad van een anderen medewerker en die kwam wel met een voorstel en die heb ik medegedeeld om erover na te denken. Die gaf ook de mededeling van kijk wel uit wat ze beloven en dat we goed de regels moesten lezen want je weet nooit, hiervoor heb ik deze medewerker voor bedankt. Na wat speurwerk konden wij wel iets goedkoper uit maar met mijn vrouw hadden we besloten om toch maar bij jullie een contract weer af te sluiten. Maar dit kon niet dus daarom dit besluit. Dus de zin van mochten we toch nog willen besluiten om bij jullie te blijven dat klopt niet. Vermoedelijk zal dt wel een vaste zin zijn in jullie tekst. Ik hoop dat jullie hierin echt goed kijken of dit wel de juiste terugkoppeling is. Ik wil wel even zeggen de tekst wisselingen niet vervelend waren hoor maar voor ons was het wel even slikken heel raar dat zo iets kan lopen. De persoonlijkheid met de klant is wel minimaal en hierin zou een telefoon gesprek denk ik beter verlopen zijn. Of even mededelen dat ik als medewerker nu geen contract kan geven en dit nu in behandeling geef aan de afdeling die wel hierin iets kan betekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord als een gezin teveel stroom levert geen nieuw contract kunnen geven dit voelt niet lekker we zouden meer als 4000 kw terugleveren per jaar en daarom geen contract.En daarbij leveren we al 3,5 bij Energie Direct
23-09-2023
Geert, Helvoirt
4
Altijd positieve ervaringen, maar geen klantenservice meer sinds enkele maanden
Ze hebben beknibbeld op de kwaliteit van service en dat is toch wel erg vervelend. Ik heb geen problemen met levering of informatie op de site, maar als je een medewerker spreekt, dan blijkt uit niets dat men enig verstand heeft van waar men over praat. Toen ik klant werd, kon ik bellen met energiedirect en die medewerker wist op al mijn vragen antwoord. Nu moet je je door een chatbot heen worstelen en krijg je een vakantiekracht via de chat tegenover je die geen inhoudelijke kennis over energie(contracten) heeft. (En daar kan die arme man/ vrouw ook weinig aan doen, want die krijgt waarschijnlijk nauwelijks training). Heel jammer, want ze hebben laten zien dat ze het wel kúnnen. Lijkt erop dat hoog management een bepaalde beslissing heeft gemaakt, waar klanten en uitvoerend personeel de dupe van zijn.
31-08-2023
Dominique, -
1
Na 8 maanden nog geen compensatie ontvangen
Ik wacht nog steeds op de uitbetaling van de 2 keer 190 euro Compensatie van november en december 2022. De klantenservice is zachtjes uitgedrukt incapabel en doet alleen maar loze beloften. In één woord WAARDELOOS
30-08-2023
Lonneke , Sint-Oedenrode
1
Drama
Slechte klantenservice, maken er helaas potje van. Verkeerde informatie, verkeerde opzegging verwerkt.
23-08-2023
Alexander, Leeuwarden
1
Slecht bereikbaar en doet niet wat het beloofd.
Meermaals via de chat contact gezocht, na 20 minuten is dan vaak het verhaal pas helder bij de persoon van de chat. Er zou een melding gemaakt worden van het probleem en binnen 2 weken worden opgelost. Toen energie direct een probleem met ons (uiteindelijk enexis) had werden wij direct opgebeld voor verheldering. Ook de dag erna werden wij weer gebeld omdat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk is het probleem voor energiedirect opgelost, maar helaas nooit een terugkoppeling gehad. Het probleem wat ik bij energie direct heb voorgelegd bestaat nu al 4 maanden en door de chat wordt steeds gezegd dat er melding wordt gemaakt en of ik niet weer 2 weken kan wachten. Op het verzoek tot telefonisch contact krijgen wij geen gehoor. Ook onduidelijk of mijn klacht in behandeling is genomen of niet.
30-07-2023
Emiel, Zwolle
3
Per abuis 2 dagen te vroeg contract opgezegd.
133 euro in mindering gebracht als boete. Enige coulance ho maar. Na jaren klant te zijn geweest. Geen waarschuwing gekregen. Weinig klantvriendelijkheid.
14-07-2023
Frans Denters, Geleen

Ons aanbod voor jou

Mooi wat onze klanten over ons zeggen. Maar uiteindelijk moet je zelf ervaren dat voordeel en kwaliteit bij energiedirect.nl prima samengaan. Nieuwsgierig naar ons aanbod voor jou? Bereken het in een paar stappen. Dan regelen wij de rest.