Wil je meer informatie over het modelcontract?
Neem dan contact op met onze Klantenservice via 073 - 8501834. We zijn op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 14.00 uur (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten).
We houden je tijdens de overstap steeds per e-mail en sms op de hoogte. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Hieronder zie je wat we vanaf nu voor je gaan doen.
Bevestiging
Welkom! Je krijgt van ons binnen 1 werkdag een e-mail ter bevestiging met jouw energiecontract.
Inloggegevens
We sturen een e-mail met inloggegevens voor Mijn Energiedirect en onze Regelneef app.
Opzeggen contract
We zeggen je vorige contract voor je op. Hoef je zelf niets voor te regelen. Doen we gewoon.
Meterstanden
We lezen je meterstanden automatisch uit. Dagelijks vragen we, van de vorige dag, de meterstanden per kwartier (stroom) en per uur (gas) op voor facturatie.
Start levering
We starten met de levering van energie. Je krijgt standaard 100% groene stroom.
Jaarrekening
12 maanden nadat we zijn gestart met het leveren van je energie, krijg je de jaarrekening. Proost op een nieuw jaar vol energie!
Nog vragen of op zoek naar meer info? Dat kan. Hieronder vind je een aantal antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.
Bij je aanmelding als nieuwe klant ontvang je een e-mail. Hierin staat de datum waarop je contract start.
Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.
Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.
Ja, dat kan! Ligt de startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect. Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Binnen 2 weken na het starten van de levering ontvang je de factuur van je eerste termijnbedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om deze te betalen. Betaal je via automatische incasso? Dan zie je in Mijn Energiedirect op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.
Je termijnbedrag bestaat uit:
Hoe we je termijnbedrag berekenen, hangt af van je situatie:
Nieuwe klant
Als je klant bij ons wordt, schatten we in hoeveel energie je gemiddeld per maand gaat verbruiken. Dat doen we op basis van het type huishouden (voor stroom) of type woning (voor gas). Heb je je jaarverbruik zelf doorgegeven? Dan hebben we dat verbruik meegenomen in onze berekening.
Verlenging
Als je je contract verlengt, schatten we je nieuwe jaarverbruik in op basis van je verbruik van het afgelopen jaar. Je nieuwe verbruik en de tarieven van je nieuwe contract, gebruiken we om je termijnbedrag te berekenen.
Nieuw contractjaar en verhuizing
We berekenen elk jaar je termijnbedrag opnieuw. Dan kijken we naar je verbruik van het afgelopen jaar, de energieprijzen en belastingen. Ook als je verhuist, maken we een nieuwe berekening. Hierbij kijken we naar je eerdere verbruik en je nieuwe woning.