Direct vergelijken.
Wil je meer informatie over het modelcontract?
Neem dan contact op met onze Klantenservice via 073 - 8501834. We zijn op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 14.00 uur (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten).
In de pdf vind je het tarievenoverzicht modelcontract met onze tarieven vanaf 1 maart 2023.
Met het modelcontract krijg je stroom en/of gas voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Alle energieleveranciers bieden dit modelcontract aan met dezelfde voorwaarden. Zo kun je gemakkelijk vergelijken en kom je niet voor verrassingen te staan. En zoals je van ons gewend bent, hebben we ook bij het modelcontract scherpe tarieven die elk half jaar in januari en juli wijzigen.
Voor stroom en gas wil je niet teveel betalen en vooral geen gedoe. Supervoordelig dus maar dan mét een topservice. Zoals een app waarmee je in één oogopslag inzicht hebt in je energieverbruik. Gewoon 1 soort groene stroom zonder extra kosten. Geen welkomstcadeau waar je niets mee doet, maar een lekkere korting bovenop een scherp tarief. Logisch. En daarom is energiedirect.nl niet alleen de goedkoopste, maar ook de slimste keuze.
Natuurlijk wil je groen bezig zijn. Maar je zit niet te wachten op een keuze uit 50 kleuren groen, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom hebben wij standaard voor iedereen maar 1 soort groene stroom van 100% windenergie. Zonder extra kosten, welk contract je ook kiest. Gewoon groene stroom voor een zacht prijsje. Dat is goed voor het milieu én je portemonnee. Groen bezig!
Bij energiedirect.nl vieren we iedere klantreview. Die bewijzen namelijk dat we goedkoop, maar niet cheap zijn. En nog belangrijker, die geven ons de kans om onze service nog beter te maken. Want een lage prijs, betekent bij energiedirect.nl geen lage kwaliteit. En zo bedenken we steeds weer hoe we het regelen van je energiezaken nóg slimmer kunnen maken. En dat wordt gewaardeerd. Daar zijn we supertrots op!
Nog vragen of op zoek naar meer info? Dat kan. Hieronder vind je een aantal antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.
Bij je aanmelding als nieuwe klant ontvang je een e-mail. Hierin staat de datum waarop je contract start.
Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.
Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.
Ja, dat kan! Ligt de startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl. Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Binnen 2 weken na het starten van de levering ontvang je de factuur van je eerste termijnbedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om deze te betalen. Betaal je via automatische incasso? Dan zie je in Mijn energiedirect.nl op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.
Je termijnbedrag bestaat uit:
Hoe we je termijnbedrag berekenen, hangt af van je situatie:
Nieuwe klant
Als je klant bij ons wordt, schatten we in hoeveel energie je gemiddeld per maand gaat verbruiken. Dat doen we op basis van het type huishouden (voor stroom) of type woning (voor gas). Heb je je jaarverbruik zelf doorgegeven? Dan hebben we dat verbruik meegenomen in onze berekening.
Verlenging
Als je je contract verlengt, schatten we je nieuwe jaarverbruik in op basis van je verbruik van het afgelopen jaar. Je nieuwe verbruik en de tarieven van je nieuwe contract, gebruiken we om je termijnbedrag te berekenen.
Nieuw contractjaar en verhuizing
We berekenen elk jaar je termijnbedrag opnieuw. Dan kijken we naar je verbruik van het afgelopen jaar, de energieprijzen en belastingen. Ook als je verhuist, maken we een nieuwe berekening. Hierbij kijken we naar je eerdere verbruik en je nieuwe woning.