DIGITAAL TOEGANKELIJK. Zonder gedoe.

Wat we doen.

Iedereen moet alle energiezaken makkelijk online kunnen regelen. Wat je situatie ook is. Of je nu met een schermlezer werkt, liever typt dan klikt of kleuren niet goed ziet. Daarom zorgen we dat onze website en app voor iedereen goed te gebruiken zijn.

We volgen hiervoor de regels voor digitale toegankelijkheid. Zoals de WCAG-richtlijnen (Web Content Accessibility Guidelines). Ook checken we regelmatig of alles nog goed werkt. Wat goed gaat, houden we zo. Wat beter kan, pakken we aan.

Dit gaat goed.

  • Je kunt op de website en in de app snel vinden wat je zoekt.
  • Bijna alle afbeeldingen en iconen hebben een beschrijving. Handig als je bijvoorbeeld een schermlezer gebruikt.
  • Onze app werkt ook met spraakbesturing (voice control).
 

Dit pakken we aan.

  • We zorgen ervoor dat je de website kunt besturen met je toetsenbord. Dus ook zonder muis.
  • Iedereen moet de kleuren goed kunnen zien. Dus we passen het contrast aan.
  • We maken foutmeldingen duidelijker. Gaat er iets niet goed? Dan weet je meteen weet wat er fout is gegaan. En wat je kunt doen. Handig bij het invullen van een formulier bijvoorbeeld.
  • Ingewikkelde teksten maken we eenvoudiger. Want iedereen moet snappen wat er staat.

We blijven verbeteren.

Ook in de toekomst blijven we werken aan digitale toegankelijkheid. Want het moet gewoon werken. Voor iedereen. 

  • We maken nieuwe onderdelen van onze site, app of mail meteen toegankelijk. Wel zo logisch.
  • Ook bestaande onderdelen blijven we checken en verbeteren.
  • Onze collega’s krijgen een training. Zo weet iedereen hoe je rekening houdt met digitale toegankelijkheid.
 

Meedenken? Graag!

We werken hard aan onze digitale toegankelijkheid. Kom je iets tegen dat niet toegankelijk is? Of begrijp je iets niet? Laat het weten via de chat. Dan gaan wij aan de slag. Hiermee help je ons én anderen.


Deze pagina is voor het laatst aangepast op 11 juli 2025.