Inzicht in je verbruik.
En slim besparen.

Slim omgaan met je energie is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor het milieu. We helpen je met online inzicht in je energieverbruik en duurzame oplossingen om je huis energiezuiniger te maken. Slim bezig.

Grip op je energieverbruik met Regelneef app.

Met onze handige app Regelneef heb je altijd inzicht in je verbruik. Je checkt je energieverbruik per dag, maand en jaar. Heb je meer of minder energie verbruikt dan verwacht? Geen probleem, de handige Vooruitkijker adviseert je over je termijnbedrag. Wil je het advies opvolgen, dan pas je je termijnbedrag direct aan. Handig, want zo kom je achteraf nooit voor verrassingen te staan.

Inzicht in je verbruik met de slimme meter.

Altijd en overal inzicht in je verbruik heb je alleen met een slimme meter. Geef ons wel even toestemming om je meter uit te lezen. Ook dat is zo gepiept in Regelneef of in Mijn Energiedirect.

Inzicht in je verbruik in Mijn Energiedirect.

  • Dagelijks inzicht in je energieverbruik.
  • Voorkom verrassingen achteraf.
  • Bewuster omgaan met je energie.

Elke maand: het Energierapport.

Heb je een slimme meter, dan krijg je uiterlijk de 23e van elke maand per e-mail het Energierapport. In dit rapport vind je je energieverbruik van de afgelopen maand. Je vergelijkt heel eenvoudig je huidige verbruik met voorgaande maanden, jaren én met het landelijk gemiddelde.

Elk jaar: de jaarrekening.

Langer dan 1 jaar klant? Dan vind je je verbruik van het afgelopen jaar op je jaarrekening. Deze staat voor je klaar in de app en in Mijn Energiedirect 12 maanden nadat je energielevering is gestart. Vervolgens ontvang je ‘m elk jaar. Ook als je nog geen slimme meter hebt. We vragen je dan eerst om je meterstanden door te geven.

Altijd: energie besparen.

Energie besparen is niet alleen goed voor je portemonnee. Je helpt er ook het milieu een handje mee. Exclusief voor klanten biedt Energiedirect daarom ook zonnepanelen en isolatie aan. Zo verduurzaam je je huis en bespaar je op je energiekosten. Wist je dat je je investering vaak al in een paar jaar terugverdient?

Ook handig om te weten over verbruik.

Nog vragen of op zoek naar meer info over inzicht en verbruik en besparen? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.
​

Dat kan zeker! Er zijn verschillende manieren om inzicht te krijgen én houden op je energieverbruik:

  • Check onze Regelneef app. Daarin vind je je verbruik per jaar, maand en dag. Superhandig en zo vanuit je broekzak. Zo wordt besparen een stuk makkelijker. Download de app gratis in de App Store of Google Play en log in met je Mijn Energiedirect inloggegevens.
  • Werp een blik op Verbruik in Mijn Energiedirect. Daar vind je ook je verbruik per jaar, maand en dag.
  • Kijk in de e-mail naar je Energierapport. Die krijg je elke maand als je een slimme meter hebt. Je vindt daar je werkelijke verbruik én de kosten van afgelopen maand. Je Energierapport staat ook in Mijn Energiedirect.
  • Ben je langer dan 1 jaar klant bij ons, dan staat je jaarverbruik ook op je jaarrekening. En de jaarrekening vind je in Mijn Energiedirect.

 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Om je verwachte stroom- en gasverbruik te berekenen, kijken we naar:

  • Je werkelijke verbruik van het afgelopen jaar.
  • De gemiddelde temperaturen van de laatste 20 jaar.

Ben je een nieuwe klant? Dan berekenen we je verwachte verbruik met het verbruik dat bij je aanmelding is doorgegeven of geschat.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Als je een slimme meter hebt ontvang je elke maand een e-mail met een overzicht van je verbruik van de afgelopen maand en wat dat kost: het Energierapport. Hiermee vergelijk je je huidige verbruik met voorgaande jaren én met het landelijk gemiddelde. De kosten die in het Energierapport staan zijn je echte kosten van de afgelopen maand (en dus niet je termijnbedrag). Het rapport helpt je om inzicht te krijgen en houden op je energieverbruik.

Hangt je (nieuwe) slimme meter pas net in de meterkast? Dan ontvang je je eerste rapport ongeveer 2 maanden nadat hij is geactiveerd.

Heb je nog een traditionele meter? Dan krijg je elk jaar een Energierapport. We stoppen ’m als bijlage bij je jaarrekening.

Heeft dit antwoord je geholpen?

De stroom die je opwekt (bijvoorbeeld met zonnepanelen), verbruik je natuurlijk als eerste in je eigen huis. Wek je meer op dan je verbruikt? Dan gaat de overtollige stroom via de elektriciteitsmeter naar het openbare elektriciteitsnet. Dat noemen we terugleveren.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Heb je zonnepanelen gekocht? Slim bezig! Meld ze aan op www.energieleveren.nl. Dat is nodig voor de terugleververgoeding.

Wil je meer weten over terugleveren en salderen? We leggen je uit hoe het werkt.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Wekte je meer stroom op dan je hebt verbruikt? Lekker bezig! Je levert de stroom die je over hebt terug aan het net en daarvoor krijg je een terugleververgoeding van € 0,05 per kWh. Let op: dit bedrag kan wijzigen door ontwikkelingen op de markt.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Terugleverkosten zijn kosten die je betaalt voor stroom die je teruglevert aan het net. Het gaat hierbij om álle stroom die je opwekt, maar niet direct verbruikt. Dus niet alleen om het deel dat overblijft na salderen.  

De hoogte van je kosten hangt af van hoeveel kWh stroom je per jaar teruglevert. Hoe minder je teruglevert, hoe lager je kosten.

Lees meer over terugleverkosten

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja. Je betaalt namelijk terugleverkosten over álle stroom die je teruglevert aan het net. Dus niet alleen over het deel dat overblijft na salderen. De terugleverkosten worden per dag berekend en op de jaarrekening verrekend.

Heeft dit antwoord je geholpen?