RUMAG en energiedirect.nl.
Doen normaal!

Laat je niet gek maken door energiehysterie en ga slim aan de slag.

Energiedirect.nl en RUMAG werken samen in een campagne die de energiehysterie op de hak neemt. Door de grote stroom van nieuwsberichten en hypes rondom duurzaamheid verliezen veel mensen het overzicht of krijgen de indruk dat duurzaamheid een privilege is. Terwijl je op een slimme en betaalbare manier gemakkelijk een steentje bij kan dragen aan gezond energiegebruik.

Herkenbare situaties in RUMAG stijl.

RUMAG trekt als geen ander de aandacht door herkenbare situaties uit te vergroten en op een absurdistische manier onder de aandacht brengen. In deze campagne verbeeldt RUMAG het ‘oh jee, ik moet wat’ gevoel dat mensen soms krijgen rondom energie. Dit gevoel ontstaat door een onoverzichtelijk aantal keuzes in stroom, energiebesparende maatregelenen de sociale druk om duurzaam bezig te zijn.

Vis vangen in het Vondelpark.

Centraal in de campagne staat een film waarbij Roxanne, één van de gezichten van RUMAG, zich realiseert dat óók zij bij moet dragen aan een betere wereld. Zo begint ze aan een leven zonder stroom. Ze vangt zelf haar vis in het Vondelpark en probeert anderen te motiveren mee te gaan in haar nieuwe levensstijl. Met desastreuze gevolgen. Deze extreme verbeelding vergroot het contrast met slimme en betaalbare oplossingen die mensen kunnen nemen. De film maakt vervolgens duidelijk hoe eenvoudig die stappen in de goede richting kunnen zijn. Naast de film bestaat de campagne uit een blog en de bekende RUMAG quotes. Alles wordt verspreid via het medianetwerk van RUMAG.

Terechte zorg.

Leonoor van den Bogaard, Marketing Directeur energiedirect.nl: ‘Veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. We merken dat velen blij worden als wij ze helpen met overzicht. Gewoon één soort goede groene stroom, de keuze uit 2 goede soorten zonnepanelen of isolatie voor een vaste prijs. Simpele manieren waarop je op een slimme manier bijdraagt aan verduurzaming’. Recent onderzoek door Kien wijst uit dat bijna 3 op de 5 respondenten van hun energiemaatschappij verwacht dat die helpt bij verduurzaming. Onder andere bij alle keuzes op het gebied van groene stroom.