Informatie voor financieel hulpverleners.

Bewindvoering en schuldhulpverlening.

Bij Energiedirect willen we betaalbare en duurzame energie voor iedereen toegankelijk maken. Maar het kan gebeuren dat betalen even niet lukt. We helpen graag om die problemen zo snel mogelijk op te lossen. Op deze pagina vind je handige informatie voor jou als financieel hulpverlener: bewindvoerder, schuldhulpverlener of budgetbeheerder. 

Zo sluit je een nieuw energiecontract af.

Volg onderstaande stappen als je cliënt nog geen klant bij Energiedirect is en je een nieuw contract wilt afsluiten.

  • Meld je cliënt aan als klant. Dit doe je met de voorletters, achternaam en geboortedatum van je cliënt. 
    Bij bewind: Gebruik het mailadres en postadres van de bewindvoerder. 
    Bij budgetbeheer: Gebruik het mailadres en postadres van de cliënt. 
  • Stuur een beschikking of machtiging naar aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl.
  • Na de bevestiging doen we een kredietwaardigheidscheck. Is de uitkomst dat je cliënt een waarborgsom moet betalen? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Aanmelden.

Is je cliënt klant bij ons en ga je hem helpen met zijn energiezaken?
Stuur de volgende gegevens naar ons op:
 
Gegevens hulpverlener.
Naam hulpverlener
Naam instantie
Telefoonnummer
Postadres
E-mailadres

Gegevens cliënt.
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
Klantnummer Energiedirect (staat in e-mails en brieven)
Adres (waar energie aangesloten is)
Rekeningnummer
Betaalwijze
Gewenste betaaldatum termijnbedrag

Bijlage.
Voeg een beschikking of machtiging toe.

Aanmelden via e-mail

Afmelden.

Fijn dat je cliënt de energiezaken weer zelf gaat regelen.
Stuur de volgende gegevens naar ons op:

Gegevens cliënt.
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
Klantnummer Energiedirect (staat in e-mails en brieven)
Adres (waar energie aangesloten is)
E-mailadres
Telefoonnummer
Rekeningnummer
Betaalwijze

Bijlage.
Gaat het om het stoppen van bewindvoering? Voeg dan een eindbeschikking toe.

Afmelden via e-mail

Tip: voeg je cliënt meteen toe aan het bewindvoeringsportaal.

Geef in je mail aan of je al toegang hebt tot het bewindvoeringsportaal. Als je toegang hebt, voegen we je nieuwe cliënt meteen toe aan je account. Heb je nog geen toegang en wil je dit wel? Dan maken we eerst een account voor je aan. Zo geregeld!

Zo regel je energiezaken.

Als bewindvoerder...

regel je alle energiezaken van je cliënt eenvoudig in het bewindvoeringsportaal. Heb je nog geen toegang tot het bewindvoeringsportaal? Neem dan contact met ons op.

Als schuldhulpverlener of budgetbeheerder...
heb je geen toegang tot het bewindvoeringsportaal. Log samen met je cliënt in op Mijn Energiedirect om de energiezaken te regelen.

Ook handig om te weten over bewindvoering en schuldhulpverlening.

Staat je cliënt onder bewind? Regel de energiezaken dan eenvoudig via het bewindvoeringsportaal. Heb je nog geen toegang tot het bewindvoeringsportaal? Stuur dan een mail naar aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl. Dan maken we meteen een account voor je aan.

Staat je cliënt niet onder bewind? Log dan samen met je cliënt in op Mijn Energiedirect. Hier regel je alle energiezaken makkelijk zelf. Bekijk bijvoorbeeld de facturen, pas de betaaldatum aan of vraag een betalingsregeling aan. 

Log in op Mijn Energiedirect of het bewindvoeringsportaal en ga naar Facturen & Betalen. Hier vraag je eenvoudig een betalingsregeling aan. Let op: je ziet deze optie alleen als je cliënt voldoet aan de voorwaarden voor een betalingsregeling.
Stuur een mail naar aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl en geef aan hoelang er uitstel nodig is. Dit mag maximaal 2 maanden zijn. Je krijg zo snel mogelijk een reactie.

Een hoog verbruik kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan een extra koude periode, nieuwe apparaten, een verbouwing of een gezinsuitbreiding.

Log in op Mijn Energiedirect of het bewindvoeringsportaal en ga naar Verbruik. Hier heb je een duidelijk overzicht van het verbruik per uur, dag en maand. Wel zo fijn.

Log in op Mijn Energiedirect of het bewindvoeringsportaal en ga naar Persoonlijke gegevens. Hier pas je de betaaldatum of betaalwijze makkelijk zelf aan. Zo geregeld!
Mail ons op aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl en geef de reden van de aanvraag. Vergeet de contactgegevens en het klantnummer van je cliënt niet mee te sturen.
Stuur een mail naar aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl met de voorletters, achternaam en het klantnummer van je cliënt. Vermeld in de mail dat je al een account hebt voor het bewindvoeringsportaal en de cliënt wilt toevoegen.

Staat je vraag er niet bij?

Stel je vraag via aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl of bel naar 073 – 850 18 08 (maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur). We helpen je graag!