Zo sluit je een nieuw energiecontract af.
Volg onderstaande stappen als je cliënt nog geen klant bij Energiedirect is en je een nieuw contract wilt afsluiten.
Volg onderstaande stappen als je cliënt nog geen klant bij Energiedirect is en je een nieuw contract wilt afsluiten.
Is je cliënt klant bij ons en ga je hem helpen met zijn energiezaken?
Stuur de volgende gegevens naar ons op:
Gegevens hulpverlener.
Naam hulpverlener
Naam instantie
Telefoonnummer
Postadres
E-mailadres
Gegevens cliënt.
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
Klantnummer Energiedirect (staat in e-mails en brieven)
Adres (waar energie aangesloten is)
Rekeningnummer
Betaalwijze
Gewenste betaaldatum termijnbedrag
Bijlage.
Voeg een beschikking of machtiging toe.
Aanmelden via e-mail
Fijn dat je cliënt de energiezaken weer zelf gaat regelen.
Stuur de volgende gegevens naar ons op:
Gegevens cliënt.
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
Klantnummer Energiedirect (staat in e-mails en brieven)
Adres (waar energie aangesloten is)
E-mailadres
Telefoonnummer
Rekeningnummer
Betaalwijze
Bijlage.
Gaat het om het stoppen van bewindvoering? Voeg dan een eindbeschikking toe.
Afmelden via e-mail
Geef in je mail aan of je al toegang hebt tot het bewindvoeringsportaal. Als je toegang hebt, voegen we je nieuwe cliënt meteen toe aan je account. Heb je nog geen toegang en wil je dit wel? Dan maken we eerst een account voor je aan. Zo geregeld!
Als bewindvoerder...
regel je alle energiezaken van je cliënt eenvoudig in het bewindvoeringsportaal. Heb je nog geen toegang tot het bewindvoeringsportaal? Neem dan contact met ons op.
Als schuldhulpverlener of budgetbeheerder...
heb je geen toegang tot het bewindvoeringsportaal. Log samen met je cliënt in op Mijn Energiedirect om de energiezaken te regelen.
Staat je cliënt onder bewind? Regel de energiezaken dan eenvoudig via het bewindvoeringsportaal. Heb je nog geen toegang tot het bewindvoeringsportaal? Stuur dan een mail naar aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl. Dan maken we meteen een account voor je aan.
Staat je cliënt niet onder bewind? Log dan samen met je cliënt in op Mijn Energiedirect. Hier regel je alle energiezaken makkelijk zelf. Bekijk bijvoorbeeld de facturen, pas de betaaldatum aan of vraag een betalingsregeling aan.
Een hoog verbruik kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan een extra koude periode, nieuwe apparaten, een verbouwing of een gezinsuitbreiding.
Log in op Mijn Energiedirect of het bewindvoeringsportaal en ga naar Verbruik. Hier heb je een duidelijk overzicht van het verbruik per uur, dag en maand. Wel zo fijn.
Stel je vraag via aanvraag.schuldhulp@energiedirect.nl of bel naar 073 – 850 18 08 (maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur). We helpen je graag!