Betalen.Dit moet je weten.
Alles over betalen.
even niet lukt.
Inzicht in je facturen.
Als betalen even niet lukt: betalingsregeling.
Het kan gebeuren dat betalen even niet lukt. Misschien ben je geholpen met een betalingsregeling. Die kun je aanvragen als:
- je 1 of meer openstaande facturen hebt. Daar zit in elk geval een jaar- of eindrekening bij.
- je de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling hebt gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
er minimaal € 100 openstaat.
Geldt dit voor jou? Dan vraag je de betalingsregeling eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect bij 'Facturen & betalen'. Let op: je ziet deze optie alleen als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Uitstel van betalen aanvragen.
Je krijgt een eerste betalingsherinnering als je een factuur niet binnen 14 dagen betaalt. Wacht je te lang met betalen dan komen er extra kosten bij. We leggen je uit hoe het incassoproces werkt.
In de meeste gevallen kun je voor je termijnbedragen, jaar- of eindrekening maximaal 60 dagen uitstel aanvragen. Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen.
- Je hebt 1 of meer openstaande facturen.
- Je hebt de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
- Je hebt op dit moment geen lopende betalingsregeling of uitstel van betaling.
Uitstel aanvragen? Chat met ons. Dan gaan we het regelen.

Het Noodfonds.
Lees meer over het Noodfonds.
Krijg gratis advies van Geldfit.
Op de website van Geldfit vind je handige tips over geldzaken. Doe gratis en anoniem de Geldfit-test en krijg persoonlijk advies. Of ontdek met de potjes-check of je toeslagen kunt krijgen.Wil je liever iemand spreken die met je meedenkt? Je kunt ook chatten of bellen met Geldfit.
Betalen via automatische incasso.
Handmatig betalen.
Bepaal zelf wanneer je betaalt.
Tip: Maak gebruik van de gratis tool FinBuddy. Hiermee worden al je vaste lasten op 1 dag afgeschreven nadat je inkomen binnen is. Zo weet je precies hoeveel geld je overhoudt.
Regel je betalingen in de Regelneef app.

Ook handig om te weten over betalen.
Klopt het dat jullie een nieuw rekeningnummer hebben?
Dit klopt. Sinds september 2022 hebben we een nieuw rekeningnummer. Dat is NL31 BNPA 0227 7424 00. Klant bij ons? Dan hebben we je hierover een e-mail gestuurd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik de betaaldatum van mijn termijnbedrag aanpassen?
Jazeker! In Mijn Energiedirect pas je onder ‘persoonlijke gegevens’ snel en eenvoudig de betaaldatum van je termijnbedrag aan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik een betalingsregeling aanvragen?
Natuurlijk kan het zo zijn dat betalen even niet lukt. Een betalingsregeling kun je aanvragen als:
- Je 1 of meer openstaande facturen hebt. Daar zit in elk geval een jaar- of eindrekening bij.
- Je de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling hebt gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
- Er minimaal € 50 openstaat.
Geldt dit voor jou? Dan vraag je de betalingsregeling eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Verandert mijn betaalwijze door een betalingsregeling?
Nee, als je een betalingsregeling bij ons hebt, dan verandert de manier waarop je betaalt niet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl ik met automatische incasso betaal?
Als het ons niet is gelukt om het bedrag van een factuur af te schrijven, ontvang je een betalingsherinnering. Het bedrag van de volgende factuur schrijven we automatisch af.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is jullie rekeningnummer?
Ons rekeningnummer is NL31 BNPA 0227 7424 00. Vermeld bij het betalen van een factuur altijd het betalingskenmerk en je klantnummer. Voor betalingen vanuit het buitenland heb je soms ook een BIC-code nodig. Onze BIC-code is BNPANL2A.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe weet ik of mijn betaling verwerkt is?
In je betalingsoverzicht zie je of je betaling is verwerkt. Maak je het bedrag zelf aan ons over? Dan kan het 3 werkdagen duren voordat we je betaling hebben verwerkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
