Alles over betalen.

Duidelijk.

Het betalen van je energierekening, het hoort erbij. Hier lees je alles over de verschillende betaalmogelijkheden en wat je kunt doen als betalen even niet lukt.

Inzicht in je facturen.

Wil je weten hoe je betalingen ervoor staan? In Mijn energiedirect.nl heb je altijd inzicht in je facturen. Je ziet precies wat je al betaald hebt en wat er nog openstaat. Hier kun je ook direct betalen via een iDeal-betaallink. Da’s handig!

Als betalen even niet lukt: betalingsregeling.

Het kan gebeuren dat betalen even niet lukt. Misschien ben je geholpen met een betalingsregeling. Die kun je aanvragen als:

  • je 1 of meer openstaande facturen hebt. Daar zit in elk geval een jaar- of eindrekening bij.
  • je de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling hebt  gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
  • er minimaal € 50 openstaat.

Geldt dit voor jou? Dan vraag je de betalingsregeling eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl. Let op: je ziet deze optie alleen als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Uitstel van betalen aanvragen.

Je krijgt een eerste betalingsherinnering als je een factuur niet binnen 14 dagen betaalt. Wacht je te lang met betalen dan komen er extra kosten bij. We leggen je uit hoe het incassoproces werkt.

In de meeste gevallen kun je voor je termijnbedragen, jaar- of eindrekening maximaal 60 dagen uitstel aanvragen. Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

  • Je hebt 1 of meer openstaande facturen.
  • Je hebt de afgelopen 6 maanden geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad. Had je die wel, dan heb je je steeds aan de betaalafspraken gehouden en op tijd betaald.
  • Je hebt op dit moment geen lopende betalingsregeling of uitstel van betaling.

Uitstel aanvragen? Chat met ons. Dan gaan we het regelen.

Geldzorgen? Geldfit helpt.

Zit je soms krap bij kas? Of heb je elke maand moeite met het betalen van je (energie)rekening? Energiedirect.nl werkt samen met Geldfit. Geldfit helpt jou om financieel fit te blijven of te worden. Doe anoniem de test en ontdek binnen 2 minuten wat jij kunt doen. Als dat nodig is, verwijst Geldfit je door naar organisaties die je verder kunnen helpen.

Betalen via automatische incasso.

Bij energiedirect.nl betaal je eenvoudig via automatische incasso. Zo heb je er zelf geen omkijken naar en weet je zeker dat je op tijd betaalt. Betaal je nu nog handmatig? Stap dan over op automatische incasso. Je regelt het eenvoudig zelf in Mijn energiedirect.nl.

Handmatig betalen.

Wil je liever handmatig betalen? Dat kan. Je betaalt dan wel € 3,- per factuur aan service- en administratiekosten (van 1 juli t/m 31 december 2022 betaal je € 2,70 per factuur door de btw-verlaging). Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.

Bepaal zelf wanneer je betaalt.

Betaal je het termijnbedrag liever nadat je je salaris, uitkering of studiefinanciering hebt ontvangen? Dat begrijpen we. In Mijn energiedirect.nl pas je onder ‘betaalgegevens’ snel en eenvoudig de betaaldatum van je maandfactuur aan.

Regel je betalingen in de Regelneef app.

Met onze Regelneef app regel je al je energiezaken zo vanuit je broekzak. Je past er eenvoudig de betaaldatum  en de hoogte van je termijnbedrag aan en ziet de status van je facturen. Check in de app of je termijnbedrag nog matcht met je verbruik om te voorkomen dat je onverwacht moet bijbetalen op je jaarrekening. Slim bezig!

Ook handig om te weten over betalen.

Nog vragen of op zoek naar meer info over betalen of het treffen van een betalingsregeling? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.