Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Mijn tarieven en producten

In Mijn energiedirect.nl heeft u altijd inzicht in uw tarieven en producten.

Mijn tarieven en producten bekijken

Vraag en antwoord

Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom?

Neem voor het overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief of andersom contact op met onze klantenservice. Noteer hiervoor uw actuele meterstanden van elektriciteit en/of van gas.

Zoek op wie uw netbeheerder is

Hoe verleng ik mijn contract?

Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn energiedirect.nl. Vanaf 3 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

Mijn contract verlengen

Past mijn contract nog bij mij?

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Neem contact op met onze klantenservice via 0900-3347328 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). Wij helpen u graag.

Waar vind ik de tarieven?
Wat is voordeliger voor mij, enkel- of dubbeltarief?

Dubbeltarief is voordeliger wanneer u minimaal 40% van uw stroom verbruikt tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen (daluren). Voor Noord-Brabant en Limburg is dit 50%. Tijdens deze daluren betaalt u een lager tarief (daltarief).

Wanneer dit tarief ingaat verschilt per provincie:

Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur

Overige provincies*
Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur

*In een aantal gemeenten rondom Leiden wordt door de netbeheerder ook geschakeld om 21.00 uur. Voor de klanten met dubbeltarief in deze gemeenten hanteert Essent en energiedirect.nl hetzelfde tarief als in de rest van de provincie. Neem contact op met uw netbeheerder voor de exacte schakeltijden op uw adres.

Heeft u zonnepanelen en levert u energie terug aan het elektriciteitsnet? Ook dan is dubbeltarief voordeliger voor u.

Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom.
Wat is de einddatum van mijn contract?

In Mijn energiedirect.nl vindt u alle informatie over uw contract, zoals de looptijd en de producten die u afneemt.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik, of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Neem contact op met onze klantenservice via 0900-3347328 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). Wij helpen u graag.

Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.