Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Mijn tarieven en producten

In Mijn energiedirect.nl heeft u altijd inzicht in uw tarieven en producten.

Mijn tarieven en producten bekijken

Vraag en antwoord

Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom?

Voor het overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief of andersom neemt u contact op met onze klantenservice. Noteer voordat u belt uw actuele meterstanden van elektriciteit en/of van gas.

Om over te stappen naar dubbeltarief heeft u een meter met minimaal 2 lopende telwerken of een slimme meter nodig. Heeft u zo’n meter niet? Vraag deze aan bij uw netbeheerder. Hieraan zijn kosten verbonden.

Zoek op wie uw netbeheerder is

Hoe verleng ik mijn contract?

Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn energiedirect.nl. Vanaf 3 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

Mijn contract verlengen

Past mijn contract nog bij mij?

We willen graag dat u tevreden bent. Daarom kunt u altijd bij ons terecht. Neem contact op met onze klantenservice via 0900 334 73 28 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). We kijken samen welk contract het beste bij u past. Of we nemen een aanbod van een andere leverancier met u door.

Waar vind ik de tarieven?
Wat is voordeliger voor mij, enkel- of dubbeltarief?
Dubbeltarief is voordeliger wanneer u minimaal 40% (of 50% in Noord-Brabant en Limburg) van uw stroom verbruikt tijdens daluren, ook wanneer u stroom teruglevert met bijvoorbeeld zonnepanelen.

Daluren zijn de avond-, nacht- en weekenduren en alle uren op nationale feestdagen. Hier ziet u op welke tijdstip de daluren per provincie ingaan.

Wat is enkel- of dubbeltarief?
Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom.

Wat is de einddatum van mijn contract?

In Mijn energiedirect.nl vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Naar Mijn energiedirect.nl

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik, of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Neem contact op met onze klantenservice via 0900-3347328 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). Wij helpen u graag.

Wat is enkel- of dubbeltarief?
Met enkeltarief betaalt u voor alle stroom die u verbruikt hetzelfde tarief. Met dubbeltarief heeft u 2 tarieven: tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen betaalt u het daltarief, tijdens de overige uren het normaaltarief. 

Wanneer het daltarief ingaat, verschilt per provincie:
Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur


Overige provincies*
Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur

*In een aantal gemeenten rondom Leiden schakelt de netbeheerder om 21.00 uur. Voor de klanten met dubbeltarief in deze gemeenten hanteert energiedirect.nl hetzelfde tarief als in de rest van de provincie. Neem contact op met uw netbeheerder voor de exacte schakeltijden op uw adres.

U kunt altijd kiezen voor enkeltarief, dubbeltarief is alleen mogelijk wanneer u een meter heeft met 2 of 4 lopende telwerken.

Wat is voordeliger voor mij, enkel- of dubbeltarief?
Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom
Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.