Waarom krijg ik geld terug of moet ik bijbetalen?
We doen er alles aan om je termijnbedrag zo goed mogelijk in te schatten, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Toch kan het gebeuren dat je geld terugkrijgt of moet bijbetalen. Dat kan komen door:
- Je hebt meer of minder stroom en/of gas verbruikt dan het jaar ervoor.
- Je termijnbedrag is verhoogd of verlaagd, terwijl je niet meer of minder verbruikt hebt.
- Je hebt met je zonnepanelen meer of minder stroom teruggeleverd dan verwacht.
- We hebben je verbruik bij je aanmelding te laag of te hoog ingeschat.
- We hebben je meterstanden te laat ontvangen, waardoor we de berekening gemaakt hebben over meer dan 1 jaar.
Valt je rekening hoger uit dan je had verwacht? Je termijnbedrag is gebaseerd op je gemiddelde verbruik. Terwijl je verbruik veel hoger kan zijn in bijvoorbeeld de koude maanden. Kloppen de meterstanden op je jaar- of eindrekening niet? Neem contact met ons op. Dan kijken we er samen naar.