Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Verhuizen

Verhuizen is al druk genoeg, daarom maken wij het makkelijk en regelen wij de verhuizing van uw energiezaken. Geef in Mijn energiedirect.nl door dat u verhuist en wij regelen de rest.

U ontvangt van ons automatisch een bericht als u de meterstanden moet doorgeven. Heeft u een slimme meter, dan zorgen we ervoor dat uw meterstanden automatisch worden uitgelezen.

Mijn verhuizing doorgeven

Vraag en antwoord

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Geef uw verhuizing uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht door via Mijn energiedirect.nl.

Hiervoor heeft u de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • uw nieuwe adres

Weet u nog niet wanneer u in uw nieuwe huis gaat wonen, neem contact op met onze klantenservice.

Mijn verhuizing doorgeven

Hoe komt mijn termijnbedrag tot stand wanneer ik ga verhuizen?

Bij uw nieuwe woning hoort vaak een ander verbruik dan bij uw oude woning. Uw termijnbedrag wordt na de verhuizing opnieuw berekend en kan daarom afwijken van het termijnbedrag voor uw oude woning. We berekenen uw nieuwe termijnbedrag op basis van het historische stroom- en gasverbruik van uw nieuwe woning.

Binnen 4 weken nadat de levering is gestart, brengen we het nieuwe termijnbedrag in rekening.

Hoe pas ik mijn verhuisdatum aan?

Wilt u een eerder doorgegeven verhuisdatum wijzigen? Dat kan eenvoudig in Mijn energiedirect.nl.

Mijn verhuisdatum wijzigen

Kan ik mijn verhuizing doorgeven na de sleuteloverdracht?

Ja, dat kan. Als u vandaag uw verhuizing doorgeeft, is morgen de eerst mogelijke datum om uw contract over te zetten naar uw nieuwe adres. Het is niet mogelijk een datum in het verleden door te geven.

Kan ik tijdens mijn verhuizing op 2 adressen stroom en gas geleverd krijgen?

Ja, dat kan. Geef online uw verhuizing door met de datum van de sleuteloverdracht voor uw huidige en nieuwe woning. Uw huidige contract geldt dan automatisch voor beide adressen.

Kan ik mijn contract tijdelijk stopzetten?

Nee, dat kan helaas niet. Als u tijdelijk geen energiecontract nodig heeft, geef dit dan telefonisch door via onze klantenservice. Samen vinden we een oplossing!

Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.