Je energie verhuizen of gegevens aanpassen?
Regelen we.

Verhuizing doorgeven of je gegevens wijzigen.

Dat is bij energiedirect.nl zo gepiept. Pas je gegevens zelf makkelijk online aan. Bijvoorbeeld bij een verhuizing.
Je energie verhuist gewoon mee. Dat regelen wij.

Wij verhuizen je energiezaken.

Ga je verhuizen? Voor een goede start in je nieuwe huis wil je dat stroom en gas goed geregeld zijn. Logisch! En daar helpen we je graag mee.

Deze gegevens pas je eenvoudig online aan.

Soms verandert er iets. De volgende gegevens kun je makkelijk wijzigen in Mijn energiedirect.nl:

  • Je contactgegevens: je telefoonnummer, e-mailadres en postadres.
  • Je betaalgegevens: je rekeningnummer en de betaaldatum.
  • Je e-mailvoorkeuren: welke e-mails je wel én niet van ons wil ontvangen.
  • Je instellingen voor verbruik: de toestemming om je slimme meter uit te lezen.

Contract op een andere naam zetten.

Wil je je contract op een andere naam zetten? Dat kan:

  • Als bij een overlijden de partner het contract wil overnemen.
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Als het contract op jouw naam staat, kunnen we de achternaam op het contract veranderen.

Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Ook handig om te weten over gegevens wijzigen.

Nog vragen of op zoek naar meer info over het wijzigen van je gegevens? Hier vind je antwoorden waarmee we onze klanten vaak helpen.

Dit kan je allemaal zelf aanpassen in Mijn energiedirect:

  • Je postadres
  • Je telefoonnummer
  • Je e-mailadres
  • Je rekeningnummer
  • Hoe je wil betalen

Mijn gegevens wijzigen

Wil je andere gegevens wijzigen, zoals de naam op het contract? Neem dan contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja dat kan. In deze situaties:

  • Als je partner is overleden kun je het contract overnemen. Dit geldt als jullie waren getrouwd, geregistreerd partner waren of een samenlevingscontract hadden.
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract.

Neem contact met ons op. Dan regelen we het meteen voor je!

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je wachtwoord wijzig je makkelijk zelf in Mijn energiedirect. Log eerst in met het wachtwoord dat je nu gebruikt.

Mijn wachtwoord wijzigen

Gebruik je de app? ga naar ‘Persoonlijke Gegevens’ en pas je wachtwoord aan.

Heeft dit antwoord je geholpen?

In Mijn energiedirect of onze Regelneef app pas je makkelijk en snel zelf je rekeningnummer aan.

Mijn rekeningnummer aanpassen

Heeft dit antwoord je geholpen?

Neem contact met ons op, dan controleren wij je adres. Houd het meternummer van je stroom- en/of gasmeter bij de hand. Je vindt dit nummer op de meter bij de streepjescode. Het begint met No of Nr.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Bij energiedirect.nl betaal je via automatische incasso. Wel zo handig. Betaal je nu nog handmatig? Stap dan over op automatische incasso. Je regelt het eenvoudig zelf in Mijn energiedirect.

Liever handmatig betalen? Dat kan. Dan betaal je wel € 3 per factuur aan service- en administratiekosten (van 1 juli t/m 31 december 2022 betaal je € 2,70 per factuur door de btw-verlaging). Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ga je verhuizen en heb je (tijdelijk) 2 adressen? Meld een extra adres dan aan bij het doorgeven van je verhuizing

Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem hiervoor contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wil je stroom of gas toevoegen aan je contract? Dat regel je makkelijk en snel zelf online in Mijn energiedirect.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Als je klant bij ons bent, dan mogen we je telefonisch benaderen. Dat mogen we doen tot 3 jaar na afloop van je contract. Wil je dat niet (meer)? Neem dan contact met ons op. 

Ben je geen klant bij ons of ben je al meer dan 3 jaar geen klant meer? Dan mag je alleen gebeld worden als je daar in het verleden expliciet toestemming voor hebt gegeven. Je kunt bij de partij die jou benadert, navragen hoe en wanneer je daar toestemming voor hebt gegeven. Deze regels staan in de Telecomwet. Deze wet vervangt sinds 1 juli 2021 het Bel-me-niet-register.

Heeft dit antwoord je geholpen?