Zo werkt het.
Soms is het niet mogelijk om je contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Dan zeggen we je overeenkomst voor je op. Geef in Mijn energiedirect.nl door dat je opzegt omdat je verhuist. Dan regelen we het voor je.
Vaak is opzeggen bij een verhuizing niet nodig. Laat ons weten dat je verhuist, dan verhuist je scherpe tarief gewoon met je mee. Scheelt weer een klusje.
Als je je contract opzegt, krijg je binnen 24 uur een e-mail. Hierin staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van energie.
Nadat we gestopt zijn met de energielevering, ontvang je binnen 6 weken de eindrekening.
Ben je overgestapt naar een andere leverancier? Vraag de status van je overstap dan op bij je nieuwe leverancier.
Jammer dat je je contract wil opzeggen. Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Maar we zorgen dat je opzegging soepel verloopt. Geef in Mijn energiedirect.nl door dat je wil opzeggen, dan regelen we het voor je.
In deze situaties helpen we je graag via chat:
Stap je over naar een andere leverancier? Dan hoef je zelf niets te doen. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging.
Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd en staan voor je klaar om je te helpen. Wil je het contract opzeggen? Of heb je vragen over het contract van de overledene? Chat met ons. Dan maken we alles direct in orde voor je.
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Je betaalt een opzegboete als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van wanneer je je vaste contract hebt afgesloten.
Sluit je een vast contract af vanaf 1 juni 2023, dan hangt de hoogte van je opzegboete af van:
Heb je een vast contract bij ons? In Mijn energiedirect.nl bereken je direct welke boete je betaalt als je dit contract op een bepaalde datum opzegt.
Voor jou gelden tot de einddatum van je contract de oude regels voor de opzegboete. De hoogte van je boete hangt af van hoe lang je contract nog loopt:
Opzegboete als je stroom én gas afneemt.
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 100,- |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 150,- |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 200,- |
Langer dan 2,5 jaar | € 250,- |
Opzegboete als je stroom óf gas afneemt.
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 50,- |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 75,- |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 100,- |
Langer dan 2,5 jaar | € 125,- |
Je betaalt geen opzegboete als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.