
Je contract opzeggen.Zo werkt het.
Je contract online opzeggen
Je contract opzeggen in 4 stappen.
- Check voordat je opzegt de einddatum van je contract. Zo voorkom je dat je een opzegboete moet betalen.
- Geef in Mijn Energiedirect aan ons door dat je wil opzeggen.
- Binnen 24 uur krijg je een bevestiging van je opzegging per e-mail.
- Binnen 6 weken na de afmelddatum ontvang je de eindrekening.
Je contract opzeggen in verschillende situaties.


Opzeggen binnen de bedenktijd.

Opzeggen bij verhuizing.
Vaak is opzeggen bij een verhuizing niet nodig. Laat ons weten dat je verhuist, dan verhuist je scherpe tarief gewoon met je mee. Scheelt weer een klusje.
Tip: check de einddatum van je contract.
Ben je al overgestapt naar een andere leverancier? Dan hoef je zelf niets te doen. Je nieuwe leverancier laat ons weten dat je gaat. Tip: check voor de overstap altijd de einddatum van je contract bij ons. Zo voorkom je dat je een opzegboete moet betalen.

Opzeggen bij Energiedirect is echt niet nodig.
Eenvoudig online.
Regel je energiezaken direct via onze site of Regelneef app. Snel, gemakkelijk en in duidelijke taal.
Gewoon groen.
Groen is beter. Dus we hebben standaard groene stroom, zonder extra kosten.
Lekker lage prijs.
Bij ons geen dure cadeaus of overbodige extra’s, maar wel een lekker lage prijs.
Nu blij, straks blij.
Altijd een scherpe deal. Of je nu klant wordt, of je contract verlengt.
Ook handig om te weten over het opzeggen van je contract.
Wat is de status van mijn opzegging?
Als je je contract opzegt, krijg je binnen 24 uur een e-mail. Hierin staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van energie.
Nadat we gestopt zijn met de energielevering, ontvang je binnen 6 weken de eindrekening.
Ben je overgestapt naar een andere leverancier? Vraag de status van je overstap dan op bij je nieuwe leverancier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe zeg ik mijn contract op?
Jammer dat je je contract wil opzeggen. Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Maar we zorgen dat je opzegging soepel verloopt. Geef in Mijn Energiedirect door dat je wil opzeggen, dan regelen we het voor je.
In deze situaties helpen we je graag via chat:
- Als je alleen de levering van stroom of gas wil opzeggen
- Als je opzegt omdat je verhuist naar een verzorgingstehuis
- Als je opzegt omdat je gaat samenwonen met iemand die ook Energiedirect klant is
- Als je opzegt bij een overlijden
Stap je over naar een andere leverancier? Dan hoef je zelf niets te doen. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe kan ik mijn dynamisch contract opzeggen?
Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Maar als je contract niet meer bij je past, helpen we je graag op weg. Je kunt je dynamisch contract op ieder moment opzeggen. Zonder gedoe of extra kosten. Je regelt dit zelf in Mijn Energiedirect.Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn variabele energiecontract nog annuleren?
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe geef ik een overlijden door?
Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd. We staan voor je klaar om je te helpen. Wil je het contract van de overledene opzeggen of heb je een vraag over het contract? Chat met ons. Dan maken we alles direct in orde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat heb je nodig bij het doorgeven van een overlijden?
Bij het doorgeven van een overlijden willen we je natuurlijk goed en snel helpen. Daarom hebben we een paar gegevens nodig:
- De gegevens van de overledene (naam en geboortedatum)
- Het leveringsadres
- Het klantnummer (deze vind je in de Regelneef app, in Mijn Energiedirect, op de jaarrekening of onderaan in mails)
Alleen de personen die de erfenis krijgen of degene die de erfenis regelt, mogen over het energiecontract van de overledene beslissen. Wordt de erfenis niet of alleen onder voorwaarden geaccepteerd? Dan hebben we een akte van erfrecht nodig. Dat is een officieel document van de notaris. Zo weten we zeker dat we het contract op de juiste manier afsluiten. Stuur dit document binnen 4 weken naar ons op:
- Per mail: Klantenservice@energiedirect.nl
- Per post: Energiedirect Postbus 757, 5201 AT Den Bosch
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik het contract overnemen na een overlijden?
Ja, dat kan. Als partner kun je het energiecontract van de overledene overnemen. Dit kan wanneer er sprake was van een huwelijk of een samenlevingsovereenkomst én je op hetzelfde adres blijft wonen. We passen de gegevens aan, zodat het contract op jouw naam komt te staan. Wil je het contract overnemen of heb je vragen? Chat met ons. Dan maken we alles direct in orde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
