De opzegvergoeding

Zo zit het

De opzegvergoeding is een boete die je betaalt als je je contract vóór de einddatum opzegt. Dat kan gebeuren als je overstapt naar een andere leverancier. En andersom kan een andere leverancier dit bij je in rekening brengen als je klant bij ons wordt. Soms vergoeden wij dit dan voor je. We leggen het uit.

Opzegvergoeding voor nieuwe klanten.

Ben je klant geworden bij energiedirect.nl? Slim bezig! Vraagt je vorige leverancier een opzegvergoeding, omdat je het contract eerder hebt opgezegd? In sommige gevallen betalen wij deze boete aan je terug. We vergoeden maximaal € 250,-.

Kijk in de actievoorwaarden van je contract om te zien of je er recht op hebt. Deze vind je in de e-mail die je ontvangen hebt na je aanmelding. 

Let op: word je na 14 maart 2023 klant bij ons? Dan vergoeden wij de opzegvergoeding aan je vorige leverancier niet meer. Check daarom de einddatum van je huidige contract voor je een contract bij ons afsluit.   

In 4 stappen je opzegvergoeding terugvragen.
  • Zoek de eindrekening van je vorige leverancier erbij. Hierop staat de opzegvergoeding die je hebt betaald.
  • Ga naar Contract in Mijn energiedirect.nl en upload hier een kopie of foto van die eindrekening. Zo zien we wat je boete is.
  • Doe dit binnen 3 maanden nadat we gestart zijn met de levering. Binnen 14 dagen hoor je of we je opzegvergoeding terugbetalen.
  • Binnen 1 week nadat je aanvraag is goedgekeurd, storten we de terugbetaling van je opzegvergoeding op je rekening.

Ook belangrijk om te weten over de opzegvergoeding.

  • Je vindt de hoogte van de opzegvergoeding die je moet betalen op de eindrekening van je vorige leverancier.
  • Een welkomstcadeau of andere bedragen die je moet terugbetalen aan je vorige leverancier vergoeden we niet.
  • Zeg je je contract met ons op voor de einddatum? Dan brengen we de opzegvergoeding die we eerder aan je terugbetaald hebben, weer in rekening.

De bedragen op een rijtje.

Hoeveel je betaalt, hangt af van je contractduur en hoeveel overgebleven looptijd er nog is. In Mijn energiedirect.nl vind je de einddatum van je contract. We hebben alle bedragen voor je op een rijtje gezet. Je betaalt geen opzegvergoeding als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.

Overgebleven looptijd

Je betaalt

Minder dan 1,5 jaar € 100
Tussen 1,5 en 2 jaar € 150
Tussen 2 en 2,5 jaar € 200
Langer dan 2,5 jaar € 250

Opzegvergoeding als je stroom óf gas afneemt.

Overgebleven looptijd

Je betaalt

Minder dan 1,5 jaar € 50
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125

Een scherpe deal zonder boete? Verleng je contract.

Ook voor bestaande klanten hebben wij altijd een scherpe deal. Het verlengen van je contract is online zo gepiept. Geen gedoe met opzegboetes, maar direct profiteren bij je vertrouwde energieleverancier. Slim bezig.

Ook handig om te weten over de opzegvergoeding.

Nog vragen of op zoek naar meer info over de opzegvergoeding? Hier vind je antwoorden waarmee we onze klanten vaak helpen.

Als je een meerjarig contract afsluit nadat je door ons benaderd bent, bijvoorbeeld aan de telefoon of bij je thuis, vergoeden wij de opzegvergoeding. Kijk hiervoor in je actievoorwaarden van je contract.

Let op: word je na 14 maart 2023 klant bij ons? Dan vergoeden wij de opzegvergoeding aan je vorige leverancier niet meer. Check daarom de einddatum van je huidige contract voor je een contract bij ons afsluit.

Hier vraag je de opzegvergoeding van je vorige leverancier terug.

Je betaalt een opzegvergoeding als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van je contractduur. In Mijn energiedirect.nl vind je de einddatum van je contract.

Opzegvergoeding als je stroom én gas afneemt.

Overgebleven looptijd Je betaalt
Minder dan 1,5 jaar € 100,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 150,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 200,-
Langer dan 2,5 jaar € 250,-

Opzegvergoeding als je stroom óf gas afneemt.

Overgebleven looptijd Je betaalt
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-

Je betaalt geen opzegvergoeding (boete) als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.

Vraag de terugbetaling aan in Mijn energiedirect.nl. Doe dit binnen 3 maanden nadat we gestart zijn met het leveren van energie. Daarna hoor je binnen 14 dagen of we je opzegvergoeding betalen.