Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Opzegvergoeding

Stapt u over naar energiedirect.nl en is uw overeenkomst bij uw oude energieleverancier nog niet afgelopen, dan kan die leverancier een opzegvergoeding vragen. Wij zijn blij met onze nieuwe klanten en betalen daarom (gedeeltelijk) deze opzegvergoeding aan u terug. Dan moet u wel voldoen aan de voorwaarden.

Vraag en antwoord

Betalen jullie mijn opzegvergoeding?

We betalen de opzegvergoeding van uw vorige leverancier als u voldoet aan alle onderstaande voorwaarden:

  • u kiest voor een meerjarig contract
  • het recht op vergoeding staat in uw actievoorwaarden
  • u stapt over nadat we u telefonisch hebben benaderd of als u bent overgestapt na een persoonlijk gesprek aan de deur of in een winkel

U ontvangt van uw vorige leverancier een eindrekening met daarop de opzegvergoeding. Daarna heeft u 3 maanden de tijd om de aanvraag voor compensatie bij ons in te dienen. Als uw aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u de opzegvergoeding uiterlijk 3 maanden na de start van uw contract op uw bankrekening. Eventuele welkomstcadeaus die uw vorige energieleverancier terugvordert, vergoeden we niet. Neem hiervoor contact op met uw vorige energieleverancier.

Een opzegvergoeding aanvragen
Hoe vraag ik de opzegvergoeding van mijn vorige leverancier terug?

Vul het aanvraagformulier volledig in. U hoort binnen 7 dagen of we uw opzegvergoeding betalen. Lukt het aanvragen niet, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn contract opzeg?

U betaalt een opzegvergoeding als u een contract heeft met een vaste looptijd en dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel u betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is.

Overgebleven looptijd Bedrag per product
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-
Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.