Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Openstaande facturen

In uw betalingsoverzicht in Mijn energiedirect.nl ziet u direct welke bedragen nog openstaan en wat uw betalingstermijn is. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Mijn facturen bekijken

Vraag en antwoord

Hoe weet ik of mijn betaling verwerkt is?

In het betalingsoverzicht in Mijn energiedirect.nl ziet u of uw betaling is verwerkt. Maakt u het bedrag op uw factuur zelf aan ons over, dan kan het 3 werkdagen duren voordat we de betaling hebben verwerkt.

Mijn betalingsoverzicht bekijken

Kan ik mijn factuur later betalen?

Ja, in de meeste gevallen kunt u voor uw jaar- of eindrekening 14 dagen uitstel aanvragen. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice.

Lukt het niet om binnen 14 dagen te betalen? Bekijk dan of u een betalingsregeling aan kunt vragen.

Kan ik een betalingsregeling aanvragen?

Ja, dat kan voor uw jaar- of eindrekening. Er zijn een paar voorwaarden:

  • uw jaar- of eindrekening is minimaal € 150,- en maximaal € 1.000,-
  • u betaalt via automatische incasso
  • u heeft het afgelopen jaar nog geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad

Een betalingsregeling aanvragen

Voldoet u niet aan deze voorwaarden, of bent u geen klant meer bij energiedirect.nl? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl ik met automatische incasso betaal?

Als het niet lukt om uw factuur af te schrijven via automatische incasso, wordt uw betaalwijze omgezet naar handmatig betalen. U ontvangt een betalingsherinnering, waarin staat hoe u het bedrag aan ons kunt overmaken.

Wilt u weer via automatische incasso betalen? Pas eenvoudig uw betaalwijze aan in Mijn energiedirect.nl.

Mijn betaalwijze aanpassen

Waarom moet ik een waarborgsom betalen?
U betaalt alleen een waarborgsom als:

  • wij eerder een contract met u voor de einddatum hebben beëindigd en u weer klant wilt worden
  • u een betaalachterstand heeft en wij uw contract binnenkort beëindigen, terwijl u toch graag klant wilt blijven
Meer informatie over deze waarborgsom vindt u in de e-mail die u ontvangen heeft.
Wanneer krijg ik een betalingsherinnering?

U krijgt een eerste betalingsherinnering als u een factuur niet binnen 14 dagen betaalt. Uw openstaande facturen en de betalingstermijn vindt u in Mijn energiedirect.nl.

Mijn betalingsoverzicht bekijken

Meer informatie over het incassoproces

Welk bedrag moet ik nog betalen?

In het betalingsoverzicht van Mijn energiedirect.nl ziet u direct welke bedragen nog openstaan.

Naar mijn betalingsoverzicht

Kan ik mijn facturen inzien?

Ja, dat kan. In Mijn energiedirect.nl vindt u een overzicht van uw facturen. Heeft u een factuur al betaald maar ziet u deze niet in het betalingsoverzicht staan? Bij handmatige betaling kan het tot 1 week 3 dagen 1 week 3 dagen duren voordat het overzicht is bijgewerkt.

Mijn facturen bekijken
Mijn jaarrekeningen of eindrekening bekijken of downloaden

Wat is jullie rekeningnummer?

Wilt u handmatig een betaling doen? Gebruik dan ons rekeningnummer (IBAN) NL71 ABNA 0629 6391 83. Vermeld altijd het betalingskenmerk en uw klantnummer. Het betalingskenmerk vindt u op de factuur. Of betaal eenvoudig met iDEAL in Mijn energiedirect.nl. In het betalingsoverzicht ziet u direct welke bedragen nog openstaan.

Mijn factuur betalen

Wat is mijn klantnummer?

Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.