Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Mijn contract

Of u nu klant wordt of uw contract verlengt, bij energiedirect.nl krijgt iedereen een scherp aanbod met vaste lage tarieven en standaard groene stroom. Bekijk ons beste bod.

Bent u op zoek naar uw contractgegevens? Uw energiecontract en tarievenoverzicht heeft u per e-mail ontvangen toen u klant werd of uw contract verlengde. Uw tarievenoverzicht is ook in te zien via Mijn energiedirect.nl.

Heeft u vragen over uw contract? Hieronder vindt u alle veelgestelde vragen.

Vraag en antwoord

Hoe meld ik een extra adres of product aan?

Een extra adres aanmelden

Heeft u tijdens uw verhuizing (tijdelijk) 2 adressen? Een extra adres meldt u eenvoudig aan bij het doorgeven van uw verhuizing. Wilt u om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Een extra product aanmelden

In Mijn energiedirect.nl voegt u eenvoudig zelf stroom of gas toe aan uw huidige contract.

Een product toevoegen aan mijn contract

Hoe verleng ik mijn contract?

Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn energiedirect.nl. Vanaf 3 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

Mijn contract verlengen

Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?

Ja, dat kan als de originele startdatum minimaal 2 dagen in de toekomst ligt. U past de startdatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl als:

  • de wettelijke bedenktijd van 14 dagen voor bij is; 
  • óf de startdatum binnen de bedenktijd valt.

De startdatum van mijn contract aanpassen

Neem contact op met de klantenservice om de startdatum van uw contract te laten aanpassen als: 

  • de wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet voorbij is; 
  • én de originele startdatum na de bedenktijd valt. 
Contact met de klantenservice
Kan ik een contract op een andere naam zetten?

Dat kan alleen in geval van:

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen.
  • naamsverandering door echtscheiding. Een voorwaarde is dat het contract al op uw naam staat. Alleen dan kunnen wij uw achternaam op het contract veranderen.
Neem in beide gevallen telefonisch contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn contract nog annuleren?

U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen na de bevestiging kosteloos annuleren. Dit kan:

  • telefonisch via 0900-3347328 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten)
  • of stuur een brief naar:

Energiedirect B.V.
Postbus 757
5201 AT ’s-Hertogenbosch

Kan ik mijn contract tijdelijk stopzetten?

Nee, dat kan helaas niet. Als u tijdelijk geen energiecontract nodig heeft, geef dit dan telefonisch door via onze klantenservice. Samen vinden we een oplossing!

Biedt energiedirect.nl ook groene stroom aan?

Goed nieuws, bij energiedirect.nl krijgen alle klanten automatisch groene stroom zonder meerprijs. Bent u nog geen klant? Lees hier meer over de voordelen van groene stroom.

Kan ik tijdens mijn verhuizing op 2 adressen stroom en gas geleverd krijgen?

Ja, dat kan. Geef online uw verhuizing door met de datum van de sleuteloverdracht voor uw huidige en nieuwe woning. Uw huidige contract geldt dan automatisch voor beide adressen. Weet u nog niet wanneer u de sleutel van uw huidige woning inlevert? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Past mijn contract nog bij mij?

We willen graag dat u tevreden bent. Daarom kunt u altijd bij ons terecht. Neem contact op met onze klantenservice via 0900 334 73 28 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). We kijken samen welk contract het beste bij u past. Of we nemen een aanbod van een andere leverancier met u door.

Waarom krijg ik een aanmeldbevestiging terwijl ik me niet heb aangemeld?

Het lijkt erop dat u bent aan gemeld zonder dat dit de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem contact op met onze klantenservice om uw onterechte aanmelding ongedaan te maken.

Waarom wordt mijn contract beëindigd?

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als mijn contract is beëindigd terwijl ik niet heb opgezegd?

Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Nadat u zich heeft aangemeld als klant, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail. Hierin laten we u weten dat we uw aanmelding hebben ontvangen.

Heeft deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat is mijn klantnummer?
Uw klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 013 of 13.

U vindt uw klantnummer:

  • in Mijn energiedirect.nl
  • in uw contract
  • op uw jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van uw bank

Mijn klantnummer opzoeken

Wat is de einddatum van mijn contract?

In Mijn energiedirect.nl vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Naar Mijn energiedirect.nl

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik, of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Neem contact op met onze klantenservice via 0900-3347328 (u betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten). Wij helpen u graag.

Hebben jullie een aanbod voor alleen stroom of alleen gas?

Een persoonlijk aanbod voor alleen stroom berekent u eenvoudig zelf online.

Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.