Alles over je energiecontract. In een notendop.

Alles over je energiecontract heb je direct bij de hand in Mijn Energiedirect. Hier zie je je tarieven en of je een vast of variabel contract hebt. Lekker overzichtelijk.

Wat wil je weten over je contract?

Je contract verlengen.

Check in Mijn Energiedirect of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is.

De einddatum van je contract.

De einddatum van je contract vind je op het contract dat je per e-mail ontvangen hebt. Of kijk in Mijn Energiedirect. Daar zie je tot en met welke datum je contract loopt.

Je contract opzeggen.

Wat jammer dat je gaat. Als we iets beter kunnen doen om je te laten blijven, horen we dit graag. En natuurlijk helpen we je bij het snel en makkelijk opzeggen van je contract.

Startdatum van je contract aanpassen.

Je wil je nieuwe contract later in laten gaan. Dat kan! We passen dan de startdatum aan.

  • Ligt de eerder afgesproken startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect.
  • Start je contract morgen? Neem dan online contact met ons op. Dan kijken we hoe we dit snel kunnen regelen.

Altijd een scherpe deal.

Met een energiecontract bij Energiedirect heb je altijd een scherpe deal en standaard groene stroom. Of je nu klant wordt of je contract verlengt. Fijn idee toch?

Jij en je vriend samen 100 euro verdienen?

Is een vriend of familielid door jou klant geworden bij ons, dan ontvangen jullie allebei een beloning van 50 euro. Snel en makkelijk verdiend!

Ook handig om te weten over je contract.

Nog vragen of op zoek naar meer info over je energiecontract? Hier vind je antwoorden waar we onze klanten vaak mee helpen.

Een variabel tarief kan tussentijds veranderen. Omdat ze meebewegen met de energieprijzen in de markt. Een contract met variabele tarieven kun je elke maand opzeggen of aanpassen. Dynamische contracten hebben ook variabele tarieven. Maar de prijs per kWh verandert elk uur en de prijs per m³ per dag, op basis van vraag en aanbod. Dit betekent dat prijzen kunnen stijgen of dalen afhankelijk van de markt. Bij een vast contract blijven de tarieven gedurende de looptijd gelijk.

In Mijn Energiedirect staat of je een vast, variabel of dynamisch contract hebt.

  • Contract met variabele tarieven: bij de looptijd staat flex. Je hebt geen einddatum en kunt maandelijks opzeggen of je contract wijzigen.
  • Contract met vaste tarieven: bij de looptijd staat de duur van het contract: 1, 2 of 3 jaar. Ook zie je de einddatum en de datum wanneer je kunt verlengen staan.
  • Contract met dynamische tarieven: de looptijd is voor onbepaalde tijd. Je hebt geen einddatum en kunt maandelijks opzeggen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan zeker! Ligt de startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect. Neem contact met ons op als je contract morgen start en je die datum wil aanpassen. Dan helpen we je om dit snel te regelen. 

Pas de startdatum van mijn contract aan

Heeft dit antwoord je geholpen?

Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

Contract annuleren

Heeft dit antwoord je geholpen?

De einddatum vind je op je energiecontract in Mijn Energiedirect. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.

Heb je een dynamisch contract? Dan is de looptijd altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je contract op ieder moment opzeggen of omzetten.

Bekijk je contract

Heeft dit antwoord je geholpen?

Check in Mijn Energiedirect of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.

Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Nee, dat kan helaas niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen of er een oplossing is.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat begint met 013 of 13. Het bestaat uit 9 of 10 cijfers. Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Energiedirect
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails

Heeft dit antwoord je geholpen?

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Klopt dit volgens jou niet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen wat er aan de hand is of wat we kunnen doen.

Tijdelijk krap bij kas of meer informatie over incasso’s? Bekijk ons incassoproces en wat je kunt doen als betalen niet lukt.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja dat kan. In deze situaties:

  • Als je partner is overleden kun je het contract overnemen. Dit geldt als jullie waren getrouwd, geregistreerd partner waren of een samenlevingscontract hadden.
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract.

Neem contact met ons op. Dan regelen we het meteen voor je!

Heeft dit antwoord je geholpen?

De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt over wat je nu met je contract moet doen. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat dit betekent voor je contract.

Heeft dit antwoord je geholpen?