In een notendop.
Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.
Met onze Goedzitters korting zit je als klant van energiedirect.nl nóg beter. Denk aan kortingen op energiebesparende producten. Waar wacht je nog op?
Een variabel tarief kan tussentijds worden gewijzigd. Variabele tarieven bewegen namelijk mee met de energieprijzen in de markt. Je hebt variabele tarieven als je een flexibel contract hebt. Dit contract kun je maandelijks opzeggen of wijzigen. Bij een vast contract horen vaste tarieven. Deze tarieven worden gedurende de looptijd van je contract niet gewijzigd. In Mijn energiedirect.nl staat of je een vast of variabel contract hebt.
Je vindt hier meer informatie over variabele tarieven.
Ja, dat kan! Ligt de startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl. Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
De einddatum vind je op je energiecontract in Mijn energiedirect.nl. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.
Check in Mijn energiedirect.nl of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is.
Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding.
Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.
Nee, dat kan helaas niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen of er een oplossing is.
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat begint met 013 of 13. Het bestaat uit 9 of 10 cijfers. Je vindt je klantnummer:
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Klopt dit volgens jou niet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen wat er aan de hand is of wat we kunnen doen.
Tijdelijk krap bij kas of meer informatie over incasso’s? Bekijk ons incassoproces en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
Ja dat kan. In deze situaties:
Neem contact met ons op. Dan regelen we het meteen voor je!
De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt over wat je nu met je contract moet doen. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat dit betekent voor je contract.