
Alles over je energiecontract.In een notendop.
Lekker overzichtelijk.
Wat wil je weten over je contract?


De einddatum van je contract.

Je contract opzeggen.
Startdatum van je contract aanpassen.
Je wil je nieuwe contract later in laten gaan. Dat kan! We passen dan de startdatum aan.
- Ligt de eerder afgesproken startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect.
- Start je contract morgen? Neem dan online contact met ons op. Dan kijken we hoe we dit snel kunnen regelen.

Altijd een scherpe deal.
Jij en je vriend samen 100 euro verdienen?

Ook handig om te weten over je contract.
Waar staat de startdatum van mijn contract?
De startdatum van je contract staat in de mail die je hebt gekregen na je aanmelding. De mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Welkom bij Energiedirect’.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar staat mijn contract?
Je contract staat in de mail die je hebt gekregen na je aanmelding. De mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Welkom bij Energiedirect’.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar vind ik mijn jaarrekening?
In de Regelneef app en Mijn Energiedirect staan je jaarrekeningen van de afgelopen 2 jaar. Hierop staan je tarieven.
Ga in de Regelneef app naar ‘Profiel’ en dan naar ‘Facturen bekijken'. In Mijn Energiedirect ga je naar ‘Facturen & betalen’.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is het verschil tussen vaste, variabele en dynamische tarieven?
Energietarieven veranderen niet bij een vast contract. Je kiest dan voor een contract van 1 of 3 jaar met vaste prijzen. Geen verrassingen, maar stabiliteit!
Wil je meer vrijheid? Bij een variabel contract veranderen de tarieven periodiek. Een variabel energiecontract is voor onbepaalde tijd, waarbij je elke maand kunt opzeggen.
En wil je nóg meer flexibiliteit? Kies dan voor een dynamisch contract. Dan veranderen je energietarieven per dag of zelfs per uur.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik de startdatum van mijn variabele contract aanpassen?
Ja, dat kan zeker! Ligt de startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Energiedirect. Neem contact met ons op als je contract morgen start en je die datum wil aanpassen. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Pas de startdatum van je contract aan.Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn variabele energiecontract nog annuleren?
Soms verander je van gedachten. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is de einddatum van mijn contract?
De einddatum vind je op je energiecontract in Mijn Energiedirect. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.
Heb je een dynamisch contract? Dan is de looptijd altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je contract op ieder moment opzeggen of omzetten.Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe verleng ik mijn contract?
Check in Mijn Energiedirect of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven en verleng je contract als dat gunstig is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding en staat de datum waarop je contract start.
Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn contract tijdelijk stopzetten?
Nee, dat kan helaas niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen of er een oplossing is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is mijn klantnummer?
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat begint met 013 of 13. Het bestaat uit 9 of 10 cijfers. Je vindt je klantnummer:
- in Mijn Energiedirect
- in je contract
- op je jaarrekening
- in het betaaloverzicht van je bank
- in e-mails
Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom wordt mijn contract beëindigd?
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Klopt dit volgens jou niet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen wat er aan de hand is of wat we kunnen doen.
Tijdelijk krap bij kas of meer informatie over incasso’s? Bekijk ons incassoproces en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik een contract op een andere naam zetten?
Ja dat kan. In deze situaties:
- Als je partner is overleden kun je het contract overnemen. Dit geldt als jullie waren getrouwd, geregistreerd partner waren of een samenlevingscontract hadden.
- Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract.
Neem contact met ons op. Dan regelen we het meteen voor je!
Heeft dit antwoord je geholpen?
Past mijn contract nog bij mij?
De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt over wat je nu met je contract moet doen. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat dit betekent voor je contract.
Heeft dit antwoord je geholpen?