Zo werkt het.
Je huidige leverancier kan geen energie meer leveren. Daarom word je nu klant bij energiedirect.nl. Natuurlijk regelen we dit zo goed mogelijk voor je. Je hoeft zelf niets te doen.
Op deze pagina lees je alles over je overstap naar energiedirect.nl.
In Nederland is het zo geregeld dat een andere leverancier de energielevering overneemt, als je eigen leverancier dit zelf niet meer kan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je zonder energie komt te zitten. Wel zo fijn.
Energiedirect.nl levert al sinds 2002 energie. Onze financiële positie is onveranderd sterk.
We nemen de betaalwijze over van je vorige energieleverancier. Bij een aantal klanten is dit niet goed gegaan. Betaalde je altijd via automatische incasso, dan ga je bij ons ook via automatische incasso betalen. Staat er op je contract dat je handmatig gaat betalen? Dan passen we dit zo snel mogelijk voor je aan. Je ontvangt hierover een bericht.
Je hebt nu automatisch een variabel contract. Dat is zo geregeld bij de overname van een energieleverancier. Zodra je energie van ons krijgt, kun je in Mijn energiedirect.nl kiezen voor een vast contract.
Jammer dat je je contract op wilt zeggen.
Je kunt het huidige contract opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.
Je vindt je energietarieven en het maandelijks termijnbedrag in de bijlage van de welkomstmail.
Vanaf de datum dat wij je energie leveren, staat je contract ook in Mijn energiedirect.nl.
Je netbeheerder geeft aan ons door hoeveel energie je hebt verbruikt. Met dit verbruik schatten we je termijnbedrag in. Door de huidige marktontwikkelingen is de inkoopprijs van stroom en gas hoog. Dit zorgt helaas voor hogere tarieven en een hoger termijnbedrag.
Hier lees je meer over de stijgende energieprijzen.
Vanaf de datum dat wij je energie leveren, kun je je termijnbedrag zelf aanpassen. Dit doe je eenvoudig online in Mijn energiedirect.nl of in de Regelneef app.
Je termijnbedrag is gebaseerd op je verwachte jaarverbruik. Door je termijnbedrag te verlagen, loop je de kans dat je op je eindafrekening moet bijbetalen. Check dus regelmatig in onze Regelneef app of je verbruik nog klopt met je termijnbedrag. Zo voorkom je vervelende verrassingen op je jaarrekening.
Binnen 1 maand na de ingangsdatum brengen we het eerste termijnbedrag in rekening. De manier waarop je betaalt, blijft zoals dat was bij je vorige leverancier. Je vindt dit terug in je energiecontract.
Betalen via automatische incasso is gratis.
Betaal je handmatig? Dan betaal je daarvoor € 3,- service- en administratiekosten per factuur. Je past je betaalwijze eenvoudig zelf aan in Mijn energiedirect.nl zodra je contract is gestart.
Je hoeft zelf niets te doen voor je overstap naar energiedirect.nl. Wij regelen dit voor je. Je komt niet zonder energie te zitten, maak je geen zorgen.
Je vorige leverancier stuurt je nog wel een eindrekening.
Heb je bij je vorige leverancier een waarborgsom betaald? Verwacht je nog een welkomstcadeau of korting, of blijkt uit de eindrekening dat je nog geld terugkrijgt? De curator van je vorige leverancier kijkt of alle schulden betaald kunnen worden. Dus ook de schulden aan klanten.
Wij kunnen je hier helaas niet bij helpen. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met je vorige leverancier, of met de curator.
Bij energiedirect.nl regelen klanten hun energiezaken makkelijk zelf online. Je vindt het antwoord op je vraag op onze website en regelt je energiezaken met een paar klikken. Gegevens wijzigen of je verbruik inzien? Dat is zodra je levering is gestart zo gepiept in Mijn energiedirect.nl of onze handige Regelneef app.
Kom je er zelf toch niet uit? Geen probleem. Onze klantenservice helpt je graag verder via de chat of onze social kanalen.
We vinden privacy belangrijk. Daarom gaan we altijd zorgvuldig met je gegevens om. We houden ons daarbij aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die sinds 25 mei 2018 geldt. Deze wet zorgt ervoor dat je zeggenschap hebt over je persoonsgegevens.
Meer info vind je in onze privacyverklaring.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft bepaald dat wij nu de energielevering overnemen. Had je al geregeld dat je binnenkort overstapt naar een andere leverancier? Dan neemt die leverancier automatisch je contract weer van ons over. Je hoeft hiervoor niets te doen. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met de leverancier waar je naar overstapte.
Bovenaan de energieovereenkomst die je hebt ontvangen bij je mail of brief, zie je of je een zakelijk contract krijgt bij energiedirect.nl. Klopt de rechtsvorm die erbij staat niet? Dat heeft geen invloed op je factuur of op de service die je van ons krijgt. We kunnen dit later voor je aanpassen.
Heb je van ons een particulier contract gekregen? Chat met ons. We passen het voor je aan.