
Nieuwe klant bij Energiedirect.Welkom bij de club.
Fijn dat je er bent!
Ben je nog geen klant? Dat regel je makkelijk en snel online.
Dit gaat er gebeuren.
- We regelen de overstap: we zeggen je contract bij je huidige leverancier voor je op.
- Vanaf de startdatum van je contract leveren wij je energie.
- Vlak voor de startdatum vragen we je om je meterstanden. Heb je een slimme meter, dan hoef je zelf niets te doen.
- We starten met de levering van onze voordelige energie. 12 maanden na de startdatum krijg je de jaarrekening.
Regel al je energiezaken makkelijk online.
Liever een app? Download onze handige Regelneef app. Hij geeft je ook dagelijks inzicht in je verbruik. En je checkt er of je termijnbedrag nog klopt. Dat maakt besparen een stuk makkelijker.
En kom je er zelf niet uit? We staan online voor je klaar. Want als er iets niet cheap mag zijn, is het wel onze klantenservice.

Jij en je vriend samen € 50,- verdienen?

Alles over je contract.


Startdatum aanpassen.

Eerste energiecontract.
Ook handig om te weten voor nieuwe klanten.
Wanneer gaat mijn contract in?
Bij je aanmelding als nieuwe klant ontvang je een e-mail. Hierin staat de datum waarop je contract start.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom moet ik een waarborgsom betalen?
Dit doen we bij deze situaties:
- Bij nieuwe klanten laten we altijd een kredietwaardigheidstoets uitvoeren door Experian. Uit deze toets kan komen dat je een waarborgsom moet betalen.
- Als we binnenkort de levering beëindigen, omdat je een betalingsachterstand hebt, maar je toch klant wilt blijven.
- Als we eerder het contract met je hebben beëindigd door een betalingsachterstand en je wilt opnieuw klant worden.
- Als je vorige leverancier het contract met je heeft beëindigd door een betalingsachterstand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer krijg ik mijn welkomstkorting?
In de bevestigingsmail van je aanmelding staat precies wanneer en hoe je je welkomstkorting (cashback) krijgt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hebben jullie een mooi aanbod voor mij?
De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd flink gestegen. De situatie in Oekraïne zorgt voor onzekerheid op de energiemarkt en een stijging van de gasprijzen. De prijzen zijn momenteel zo hoog dat Energiedirect voorlopig geen vaste contracten aanbiedt.
We begrijpen je bezorgdheid en dat je misschien vragen hebt. Je zit goed bij Energiedirect. We geven je op deze pagina meer info over de stijgende energieprijzen en wat je in jouw situatie kunt doen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik met spoed stroom en/of gas geleverd krijgen?
Ja, dat kan. Neem contact met ons op, dan regelen we het meteen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe meld ik mij aan als nieuwe klant?
Leuk dat je klant wilt worden! Aanmelden doe je makkelijk en snel online. Zo gepiept.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer krijg ik mijn waarborgsom terug?
Als je je facturen op tijd hebt betaald, krijg je na 3 jaar je waarborgsom terug. Heb je toch een keer te laat betaald, verlengen we dit termijn met een jaar.
Stap je binnen 3 jaar over naar een andere leverancier? Dan verrekenen we de waarborgsom met het saldo op je eindrekening. Als er nog een tegoed overblijft, betalen we dit binnen 2 weken na het opmaken van de eindrekening aan je uit.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Na je aanmelding ontvang je binnen 24 uur een e-mail van ons. Hierin bevestigen we je aanmelding en staat de datum waarop je contract start.
Geen mail ontvangen? Neem contact met ons op. Dan kijken we met je mee.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer betaal ik mijn eerste termijnbedrag?
We brengen het eerste termijnbedrag binnen 2 weken na het starten van de levering in rekening. De betalingstermijn is 14 dagen. Betaal je via automatische incasso, dan zie je in Mijn energiedirect.nl op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
