Aan het laden...
Sinds 2002 altijd voordelige energie voor jou.

Nieuwe klanten

Overstappen naar energiedirect.nl is makkelijk en snel geregeld. In een paar stappen kiest u de overeenkomst die bij u past. We zeggen uw huidige overeenkomst voor u op en zorgen dat u profiteert van vaste, lage tarieven.

Ik kies voor energiedirect.nl

Vraag en antwoord

Hebben jullie een mooi aanbod voor mij?

U vindt ons actuele aanbod voor bestaande en nieuwe klanten online.

Bekijk het aanbod

Hoe meld ik mij aan als nieuwe klant?

Welkom bij energiedirect.nl, fijn dat u klant wilt worden. Aanmelden is simpel en zo geregeld.

Aanmelden

Kan ik met spoed stroom en/of gas geleverd krijgen?

Ja, dat kan. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan regelen we het direct voor u.

Waarom moet ik een waarborgsom betalen?

U betaalt alleen een waarborgsom als:

  • uw contract eerder door ons is beëindigd en u weer klant wilt worden
  • u een betaalachterstand heeft en uw contract binnenkort beëindigd wordt, terwijl u toch graag klant wilt blijven

Meer informatie over deze waarborgsom vindt u in de e-mail die u ontvangen heeft.

Wanneer gaat mijn contract in?
We laten u per e-mail weten dat we uw aanmelding als nieuwe klant hebben ontvangen. In deze e-mail staat de datum waarop uw contract start.

Heeft u na ontvangst van deze e-mail de startdatum van uw contract zelf nog aangepast? Dan heeft u ook hiervan een e-mail ontvangen met de aangepaste startdatum.

Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Nadat u zich heeft aangemeld als klant, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail. Hierin laten we u weten dat we uw aanmelding hebben ontvangen.

Heeft deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer krijg ik mijn welkomstcadeau of welkomstkorting?

U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw aanmelding. Hierin staat precies wanneer en hoe u uw welkomstcadeau of -korting krijgt.

Hebben jullie een aanbod voor alleen stroom of alleen gas?

Bent u al klant of wilt u alleen gas? Neem contact op met onze klantenservice. We bekijken samen welk aanbod het beste bij u past.

Wanneer betaal ik mijn eerste termijnbedrag?

We brengen uw eerste termijnbedrag binnen 2 weken na het starten van de levering in rekening.

Betaalt u handmatig, dan heeft u 14 dagen de tijd om de factuur te betalen. Betaalt u via automatische incasso, dan ziet u in Mijn energiedirect.nl op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.

Mijn betaaldatum bekijken

Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag aan ons.